کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ناپایداری وضعیت جوی تا روز چهارشنبه هفته جاری در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و پس از آن روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد.

ناپایداری وضعیت جوی در خراسان رضوی تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور اظهار کرد: خراسان رضوی از روز گذشته(یکشنبه) تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار گرفت که این وضعیت موجب وقوع پدیده مه گرفتگی در بیشتر نقاط شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: این پدیده در نقاط شمالی خراسان رضوی شدت بیشتری دارد و هم اکنون وقوع آن در شهرستان‌های قوچان، گلمکان، مشهد، درگز و کلات گزارش شده است.

وی ادامه داد: وزش باد و بارش‌های پراکنده نیز پدیده های غالب دیگری است که در خراسان رضوی در حال وقوع است. شهرستان قوچان روز گذشته با ۱۴ میلیمتر بیشترین بارش را به ثبت رسانده است.

رضایی‌پور تصریح کرد: ناپایداری وضعیت جوی تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، درگز با منفی سه و تربت جام با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی یک تا ۱۲ درجه را به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد سه درجه است و طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، این کلانشهر امروز بین چهار تا ۱۰ درجه در نوسان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.