جلد بیست‌وپنجم دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی که حاوی مداخلی از چهره‌ها و موضوعات ایران و اسلام است، با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی منتشر شد.

جلد بیست‌وپنجم دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، جلد بیست‌وپنجم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی که حاوی ٢٠٩ مدخل است که با  مدخل «رسالةالطیر» آغاز می‌شود و با مدخل «رهی معیری» پایان می‌یابد، زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی در ٧٨٨ صفحه و قطع رحلی، با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و به‌‎بهای ٩۵٠هزار تومان از سوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) نشر یافته است.

در معرفی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی و دائرة‌المعارف آن عنوان شده است: مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی مؤسسه‌ای علمی _ پژوهشی است که در اسفند ١٣۶٢ به‌منظور تدوین و انتشار دانشنامه‌های عمومی و تخصصی و کتاب‌های مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به‌ویژه فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی بنیاد نهاده شد.
این مرکز با تکیه بر روش‌های علمی و استناد بر موثّق‌ترین منابع و تازه‌ترین اطلاعات به تدوین دائرةالمعارفی پرداخته است که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه ــ تا آن‌جا که ممکن است ــ برآورده سازد. اگرچه این دائرةالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصّصی است، ولی دامنه‌ای بسیار گسترده دارد؛ علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، اخلاق، ادیان، ملل و نحل، منطق، فلسفه، عرفان، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی، معماری و آثار اسلامی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیّات، نجوم و طب ازجمله موضوعاتی است که در این دائرةالمعارف از آن‌ها بحث می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.