شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ ساخته‌شده باهمت متخصصان ایرانی با حضور معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش رونمایی و افتتاح شد.

رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ‌ ظهر دوشنبه در این آئین اظهار داشت: تا قبل از ساخت این شبیه‌ساز کار عملی با استفاده از بالگردهایمان صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: استفاده از بالگرد در کار عملی مستلزم هزینه زیاد و احتمال خطرپذیری بالاست که به هر صورت بنا به نیاز تاکنون این کار انجام‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش بابیان اینکه از سال ۸۸ به این فکر افتادیم که شبیه‌ساز داشته باشیم، افزود: شبیه‌ساز ابعادی دارد، ازجمله شبیه‌ساز ناوبری‌مان در دانشگاه حضرت امام در نوشهر یکی از بهترین شبیه‌سازهایی است که کارآموزان برای ناوبری، برای جدا شدن و پهلو گرفتن در اسکله‌ها و دریانوردی در دریا در شرایط مختلف آب و هوایی تمرین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شبیه‌ساز زیردریایی نیز در همان سال‌ها که به همت متخصصان در صنایع وزارت دفاع ساخته شد، بیان کرد: شبیه‌ساز زیردریایی کلاس غدیر یا سبک، شبیه‌ساز کلاس متوسط زیردریایی و شبیه‌ساز کلاس سنگین زیردریایی ساخته‌شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد و مهارت کارکنان ارتقا پیدا می‌کند.

سیاری اضافه کرد: در حوزه هوایی با کمک متخصصان ایرانی کامل‌ترین شبیه‌ساز هوانوردی را در بحث بالگردها ساخته‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش گفت: همه کارآموزان در نیروی دریایی، نیروهای هوایی در پدافند و همه کسانی که با بالگرد کار دارند، می‌توانند از این شبیه‌ساز استفاده کنند و تمام این مراحل آموزش عملی‌شان را در این شبیه‌ساز انجام می‌دهند که وقتی منتقل می‌شوند در حوزه عملی، به‌راحتی می‌توانند با بالگرد خاص خودشان پرواز کنند.

وی در خصوص مزایای استفاده از شبیه‌ساز پرواز بالگرد بیان کرد: استفاده از آن باعث افزایش مهارت و موجب هزینه کمتری می‌شود و بعد از آموزش نظری و علمی، کمترین خطرپذیری را در پرواز عملی خواهیم داشت.

سیاری گفت: همه مردم استان بوشهر هم اگر بخواهند در آموزش‌های هوانوردی در حوزه بالگردی شرکت کنند، می‌توانند در این مجموعه شبیه‌ساز آموزش‌های نظری و آموزش‌های عملی را ببینند و بعد از اینجا بنا به نوع بالگرد بروند در محل خودشان کار پروازی را انجام بدهند.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش بابیان اینکه پیش‌ازاین شبیه‌سازهایی کمی داشتیم که بیشتر خارجی و قدیمی بود گفت: در نیروی هوایی شبیه‌سازی بالگردی که در هوانیروز مورداستفاده قرار می‌گرفت مربوط به سال‌های قبل از انقلاب بود و جوابگوی نیازمندی فناوری امروز نبود، ولی این شبیه‌سازی تولید داخل، ۱۰۰ درصد ایرانی و جوابگوی همه مسائل و مشکلات روز است و با فناوری روز هم ساخته‌شده، بنابراین همه نیازمندهای ما را جواب می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش اضافه کرد: دیگر برای تعمیر، نگهداری و استفاده از این شبیه‌ساز نیاز به بیرون نداریم و تمامی مراحل این شبیه‌ساز در داخل کشور در صنایع وزارت دفاع با تخصص خود کارکنان نیروی دریایی اجرایی شده است.

شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ ساخته‌شده باهمت متخصصان ایرانی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در هوا دریای پایگاه دریایی بوشهر افتتاح و رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.