معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال ۲ تصفیه‌خانه شهری و صنعتی در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ تصفیه خانه شهری و صنعتی در کشف رود تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جواد خدایی شامگاه دوشنبه در قرارگاه تحول محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: راه‌اندازی تصفیه خانه‌ها و سایر پروژه‌های مربوط به کشف رود برای مشهد بسیار مهم و حیاتی است و تا پایان امسال ۲ تصفیه‌خانه شهری و صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: تلاش‌های مختلفی طی سال‌های گذشته انجام شده اما برخی از پروژه‌ها به دلیل زمان بر بودن باید با جدیت پیگیری شود.

وی به پروژه تصفیه خانه چرمشهر و پرکندآباد ۲ اشاره و تاکید کرد: این پروژه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

خدایی ادامه داد: پروژه‌های بزرگ دیگری در کنار این دو پروژه در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، ساماندهی اراضی کشاورزی در اطراف کشف رود، درخت کاری گسترده و آزادسازی بخش‌هایی از حاشیه کشف رود را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که همزمان با دو پروژه مذکور رو به پیشرفت است.

وی بیان کرد: کشف رود انباشتی از پیامدهای مختلف را پیش روی ما قرار داده است و باید با ساماندهی کلی و فعالیت تصفیه خانه‌ها، وضعیت آن را بهبود بخشیم.

خدایی گفت: امروز آخرین اقدامات و هماهنگی‌ها را بررسی کردیم و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این موضوع به طور کامل در مشهد مرتفع شود و روند بهبود شرایط آن تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: تعریف مرز دقیق کشف رود از منظر شورای عالی محیط زیست اعلام شد. با این اقدام اصلاحات کشف رود در چارچوب مدون و قابل کنترلی، پیگیری می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌های استانی، اصلاح مرز محدوده کشف رود به تصویب شورای عالی محیط زیست کشور نیز رسید. این موضوع زمینه را برای پیگیری بهتر امور توسط دستگاه‌های اجرایی استان به منظور بهبود وضعیت و پیشرفت پروژه‌های در حال انجام، فراهم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.