مدیرکل گمرک قزوین با اشاره به مشکل کمبود ظرفیت انبارهای موجود این مرکز، گفت: براساس برنامه ریزی ها قصد داریم تا زمان احداث و بهره برداری از بندر خشک استان از فضای ۱۲ هزار هکتاری موجود نهایت استفاده را به عمل آوریم.

کمبود ظرفیت انبار کالا مشکل اصلی گمرک قزوین

به گزارش قدس آنلاین، سعید نادری با بیان این مطلب، اظهارکرد: کالاها تا زمان دریافت مجوزهای قانونی از جمله استاندارد، بهداشت یا قرنطینه در پنج باغ انبار کالا در گمرک قزوین می مانند و بعد از اخذ گرفتن مجوزهای قانونی طی ۴۸ ساعت از انبارها خارج می شوند.

وی ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی که به صورت معمول به گمرک قزوین منتقل می شود شامل شامل کمپرسور کولرخودرو، دستگاه‌های مکانیکی، اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها و از کشورهایی چون عمارات، چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا است.

نادری در خصوص میزان واردات کالاها به گمرک قزوین نیز خاطرنشان کرد: میزان واردات کالا به گمرک قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۴۳ میلیون دلار بود و در حوزه صادرات هم ۶۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۱ میلیون دلار به کشورهای هدف صورت گرفته است.

این مسوول اضافه کرد: بیشترین اقلام صادراتی استان قزوین شامل محصولاتی چون روغن پایه، پودرهای شوینده، میله‌های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلرهای سردخانه دار به کشورهایی از جمله عراق، عمارات، پاکستان، ترکیه و روسیه بوده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین یادآور شد: مجموع درآمد گمرک استان طی ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.