سرپرست اداره منابع آب شهرستان درگز گفت: ذخیره آب سد درونگر این شهرستان در حال حاضر حدود سه میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ذخیره آب سد درونگر درگز ۷۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس خراسان، مسعود جهانی اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی آب در سد درونگر ۱۷ میلیون مترمکعب است که پارسال در ابتدای زمستان حجم آب ذخیره شده در این سد ۱۱ میلیون مترمکعب بوده است.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان درگز ادامه داد: آبگیری سد درونگر در اصل از طریق مهار سیلاب‌های منطقه انجام می‌شود اما از آنجایی که تاکنون حجم زیاد بارش با ایجاد سیلاب نداشته‌ایم بنابر این میزان آبگیری این سد اندک بوده است.

وی گفت: موضوع آبگیری سد از طریق رودخانه درونگر نیز امسال چند روزی انجام شد اما به دلیل نقص در شبکه آبیاری کشاورزی و تکمیل نبودن این شبکه پس از سد، دوباره آب به شیوه قبلی به کشاورزان داده شد و از این طریق آبگیری سد انجام نشد.

جهانی افزود: طی حدود ۲۵ روز لایروبی ۲.۵ کیلومتر از طول رودخانه درونگر در محدوده روستای "محمد تقی بیک" با همکاری ارتش انجام شد.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان درگز  در خصوص سد دیگر این شهرستان نیز اظهار کرد: به واسطه برطرف نشدن مشکل این سد که مربوط به سال‌های قبل است هنوز این سد تحویل آب منطقه‌ای نشده است لذا آبگیری در این سد صورت نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.