دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از برگزاری همایش دو روزه منطقه‌ای گمرک و راهداری خبر داد و گفت: استان ما با برگزاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ ساعت نفر ساعت آموزش در سال جاری، پیشتاز در این حوزه است. 

مشهد میزبان همایش دو روزه منطقه‌ای گمرک و راهداری است

حسین دشتبان در حاشیه همایش دو روزه منطقه‌ای گمرک و راهداری استان دستگاهی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز آموزش و هم افزایی بین موجب پیشگیری شده و از هزینه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاسته و کاهش چشمگیر این پدیده شوم را در پی دارد. 
 
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با کسب رتبه نخست کشور در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در سال گذشته و با برگزاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ ساعت نفر ساعت آموزش در سال جاری، پیشتاز در این حوزه است. 

دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تاکید کرد: همکاری پیوسته و هماهنگ دستگاه‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی و آشنایی و تسلط نیروها و دست اندرکاران امر در دستگاه‌های مرتبط با قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین تبادل تجربیات و دستاوردها نقش موثری در پیشبرد اهداف مد نظر مقام معظم رهبری  و ریاست جمهوری در این حوزه دارد که در قالب کارگروه‌ها و جلسات سلسله همایش‌های منطقه‌ای مطرح می‌شود که در همین راستا، در آذر ماه سال جاری نیز باحضور پلیس امنیت اقتصادی استان‌های همجوار دومین همایش منطقه‌ای برگزار شد که بازتاب بسیار مناسب و گسترده‌ای داشت. 

وی با تقدیر از حضور مسئولین و کارشناسان گمرک و راهداری استان گفت: صادرات و واردات و ترانزیت کالا و حمل ونقل داخلی و بین المللی فرایندهای بسیار مهم و تاثیرگزاری است که در حوزه گمرکات و راهداری انجام می‌شود و پایش مداوم، توجه به نظارت‌های دوره‌ای، الکترونیک و سامانه‌ای موجب شفافیت و رهگیری کالا از مبدا در گمرکات و در مسیر جاده‌ای و مقصد شده و بسیاری از فرایندهای قاچاق در مراحل ابتدایی از بین خواهد رفت. 

گفتنی است؛ همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی استان خراسان رضوی و با حضور اساتید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و دست اندرکاران گمرکات و راهداری استان خراسان رضوی در روزهای ۲۷و ۲۸ دیماه در حال برگزاری است.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.