رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار نفر زوج نابارور شناسایی شده در سطح استان وجود دارند و ۸۳۰ فقره سقط جنین از ابتدای ۱۴۰۲ در استان شناسایی شده است.

شناسایی هفت هزار زوج نابارور در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین،  سعید جاودان سیرت در این رابطه، اظهار کرد: یکی از عوامل کاهش جمعیت افزایش سقط است و جمعیت سقط های شناسایی نشده در استان بیشتر است.

وی افزود: پزشکان و کارشناسان و بهروز ها در مراکز روستایی و مراکز جامع سلامت باعث تشویق و ترغیب شوند تا جامعه به سمت باروری بیشتر حرکت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تله جمعیتی یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی کشورهای غیر مسلمان است، در سال ۹۶ بر اساس آخرین آمار اطلاعاتی ، کشور ایران جز ۷۷ کشور جوان دنیا بود، اما در سال ۱۴۰۱ ما جز ۱۱۱ کشور میانسال دنیا هستیم.

وی با اشاره به فعالیت های قرارگاه جمعیتی، افزود: با همیاری، مشارکت،همفکری در اجرای برنامه های این قرارگاه می توان به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

جاودان سیرت تاکید کرد: در صورت عدم فرهنگ سازی مطلوب بر روی فکر و اندیشه مردم برای این مهم، ما در سال ۱۴۰۵ جز ۱۱ کشور پیر دنیا خواهیم بود ودر سال ۱۴۲۰ سومین کشور پیر و در سال ۱۴۸۰ جمعیت ما به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید. که در واقع در تله جمعیتی خواهیم افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از پارامتر های تاثیر گذار در زمینه جوانی جمعیت بحث آموزش و فرهنگ سازی است.

وی تصریح کرد: بحث نازایی،ازدواج های زود هنگام و بحث ازدواج آسان می‌توانند کمک کنند تا از تله جمعیتی خارج و به سمت جامعه جوان و پویا پیش برویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.