فرمانده انتظامی لاهیجان از رفع تصرف ۱۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت:کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

آزادسازی اراضی ملی ۸ میلیارد ریالی در لاهیجان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و حفظ آن برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی به دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای حاشیه‌ای شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: مأموران پلیس آگاهی در خلال رسیدگی به این پرونده به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با اعلام اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۱۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی محصور کرده است، تصریح کرد: در این راستا متهم ۵۶ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب در پایان حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.