کره جنوبی دو شخص، سه نهاد و ۱۱ کشتی مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تحریم کرد.

تحریم‌های جدید سئول علیه برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ

به گزارش قدس آنلاین ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که این کشور به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، دو فرد، سه سازمان و ۱۱ کشتی مرتبط با این برنامه‌ها را تحریم کرده است.

سئول که مدعی تعلل سازمان ملل در اتخاذ تدابیر مناسب در قبال اقدامات اخیر کره شمالی است، تصمیم گرفته به طور مستقل یا با همراهی آمریکا و ژاپن تحریم‌هایی را علیه پیونگ‌یانگ وضع کند.

سئول در حالی امروز (چهارشنبه) از تحریم‌های تازه خبر داد که کره شمالی چند روز قبل یک موشک میان‌برد مافوق‌صوت شلیک کرد؛ اقدامی که کره جنوبی و ایالات متحده آن را نقض‌کننده قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانسته و محکوم کردند.

پیونگ‌یانگ همچنین این هفته به سیاست چند دهه گذشته خود برای تعامل مسالمت‌آمیز با سئول خاتمه داده ضمن انحلال چند نهاد دولتی که در زمینه امور دو کره فعالیت داشتند، کره جنوبی را به‌عنوان دشمن شماره یک خود معرفی کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی مدعی شد که تحریم‌های جدید علیه اهدافی وضع شده است که در قاچاق سوخت از طریق دریا فعالیت داشته‌اند.

کره جنوبی امروز اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور از روز دوشنبه در یک رزمایش دریایی سه‌روزه با حضور ژاپن و آمریکا شرکت کرده و هدف این رزمایش را بهبود واکنش شرکت‌کنندگان به تهدید کره شمالی عنوان کرد.

نمایندگان واشنگتن، سئول و توکیو در امور هسته‌ای قرار است در روز پنجشنبه در سئول مذاکراتی داشته باشند؛ یعنی یک روز پس از گفت‌وگوی نمایندگان هسته‌ای کره جنوبی و ژاپن.

در این نشست نمایندگان سئول و توکیو اظهار کردند که همکاری نظامی میان کره شمالی و روسیه را تهدیدی جدی علیه ثبات بین‌المللی می‌دانند و متعهد شدند که تلاش خود را برای مسدودکردن دسترسی کره شمالی به بودجه و مواد لازم برای تسلیحات موشکی و هسته‌ای، تقویت کنند.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی تصمیم اخیر پیونگ‌یانگ را برای تغییر در سیاست‌های خود در قبال سئول، اقدامی در راستای ایجاد نفاق در کره جنوبی توصیف کرده و هشدار داد که اگر کره شمالی اقدامی تحریک‌آمیز علیه سئول انجام دهد، با واکنشی «چند برابر قوی‌تر» مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.