وزارت علوم موظف شد طرح ساماندهی دانشگاه پیام‌نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه ظرف یک ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

وزارت علوم باید تا ۱ماه آینده طرح ساماندهی پیام نور را ارائه کند

جلسه ۱۹۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه این جلسه، در خصوص طرح آمایش آموزش عالی بیان کرد: براساس ماده ۵ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۴ و بند ۱ ماده واحده تعیین الزامات اجرایی مربوط به بهبود عوامل موثر بر پیشرفت علمی کشور مصوب جلسه ۸۲۶ مورخ ۰۱/۱۱/۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شده است به منظور مأموریت‌گرایی زیرنظام‌های آموزش عالی، مأموریت‌های دانشگاه‌های برتر، سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را تدوین و ظرف مدت تعیین شده در مصوبات مذکور، برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و در راستای ارتقا و بهبود کیفیت آموزش عالی در سطح کشور در این جلسه وضعیت دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در خصوص دانشگاه پیام نور مقرر شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه پیام‌نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه در جلسات ۹۹ و ۱۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۰۱/۰۹/۱۳۶۷ و ۰۸/۰۹/۱۳۶۷ ظرف مدت یک‌ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند و در صورت نیاز به اصلاح اساسنامه تغییرات مورد نظر را برای نهایی‌سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ستاد پیشنهاد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در خصوص دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی مقرر شد وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی را ظرف مدت یک‌ماه مبتنی بر اساسنامه و مأموریت آن دانشگاه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.