رئیس جمهور روز پنجشنبه در سفر به فیروزکوه از سد نمرود این شهرستان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات تکمیل این طرح قرار گرفت.

رئیس جمهور از مراحل پایانی احداث سد «نم‌رود» بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله سیدابراهیم رئیسی با حضور در محل احداث سد مخزنی «نم‌رود» ضمن بازدید از این سد، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرایی از جزئیات احداث و مراحل باقیمانده تا تکمیل آن مطلع شد.

سد مخزنی «نم‌رود» به منظور تنظیم سالیانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعتی احداث شده است.

بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست به مساحت ۳۵ هزار هکتار، جلوگیری از شور شدن سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن آب‌خوان منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی از جمله اهداف احداث این سد است.

این سد با هسته رسی، حجم کل ۱۳۸ میلیون مترمکعب و با ارتفاع تاج ۸۳.۵ متر احداث شده و مجموع پروژه ۸۷.۶۷ درصد پیشرفت دارد.

رئیس جمهور از مراحل پایانی احداث سد «نم‌رود» بازدید کرد

طبق برنامه، مراسم استقبال مردم فیروزکوه از آیت‌الله رئیسی صبح امروز در شهرک کوهسار، سایت دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

نشست با فرهیختگان شهرستان همچنین بررسی مسائل و مطالبات مردمی از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به فیروزکوه است.

رئیس جمهور پس از پایان برنامه‌های خود در فیروزکوه، به دماوند سفر خواهد کرد تا در دیگر برنامه‌های خود از جمله دیدار با اقشار مختلف مردم و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه حضور پیدا کند.

موضوعات مختلف به خصوص مسائل مربوط به حوزه راه‌ها، مباحث مرتبط با حریم بستر رودخانه‌ها، ایجاد سیل‌بند و ساماندهی مسیل‌ها، اجرای پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه، ارتقاء بهداشت و درمان، تقویت زیرساخت های آب آشامیدنی پایدار، موضوعات رفاهی اعم از فضای آموزشی، ورزشی، تفریحی و از سوی مسئولان در سفر رئیس جمهور به ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند پیگیری می شود.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.