مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: حدود ۸۰ درصد منابع آلودگی کلان شهر تبریز از منابع سیار و ترافیک است.

۸۰ درصد آلودگی کلان‌شهر تبریز از منابع سیار و ترافیک است

شهنام اشتری، مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی امروز در آیین افتتاح فاز دوم سیستم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی فولاد بناب اظهار کرد: از ۲۶ دی تا دوم بهمن به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است و شعار این هفته نیز مسوول پاسخگو و شهروند مسوول است. 

وی با بیان اینکه با رشد صنعت، آسیب‌پذیری و قدرت تخریب انسان بیشتر شده است؛ گفت: در نهایت قانونی به نام محیط زیست برای جبران این خسارت و حفظ محیط زیست مصوب شد.

مدیرکل محیط زیست استان خاطرنشان کرد: محیط زیست و اقتصاد دو بال همدیگر هستند و به تنهایی نمی‌توانند کاری ماندگار داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما موظف هستیم تا محیط زیست را برای نسل آینده نگه داریم. 

اشتری با اشاره بر اینکه در دو سال اخیر یک هزار و ۷۰۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس توسط شهرداری تبریز وارد جامعه شده است، گفت: مترو نیز یکی از وسایط نقلیه است که می‌توان با گسترش فرهنگ عمومی از محیط زیست استفاده کرد. 

۸۰ درصد منابع آلودگی کلانشهر تبریز از منابع سیار و ترافیک است

وی با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد منابع آلودگی کلان شهر تبریز از منابع سیار و ترافیک است، گفت: شهرک‌های تولیدی انرژی از طریق خورشید در دست اقدام است. 

مدیرکل محیط زیست استان بیان داشت: با توجه به اینکه ظرفیت محیط زیست از لحاظ اطلاع‌رسانی محدود است ما به کمک رسانه‌ها نیاز داریم و این نیز با ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه می‌تواند ممکن شود. 

عملکرد مناسبی در موضوع خودروهای فرسوده نداشتیم

وی ابراز کرد: ما در موضوع خودروهای فرسوده عملکرد مناسبی نداشتیم و امید است هرچه سریع‌تر کارهای خوبی انجام گیرد. 

اشتری یادآور شد: در استان‌های شمالغرب سوخت از پالایشگاه تبریز تامین می‌شود و سوخت این پالایشگاه تماما استاندارد بوده و هیچ مشکلی ندارد.

وی گفت: سلامت به نوعی با آلودگی مرتبط است و هرچه هوا آلوده‌تر درصد بیماری شدیدتر می‌شود؛ پالایشگاه تبریز در طول سال گذشته نسبت به گوگردزدایی اقداماتی کرده است و سایر واحدهای مشکل‌دار نیز نسبت به تکمیل تمهیدات زیست محیطی و نصب فیلتر اقدام کرده‌اند. 

اشتری ادامه داد: از هرگونه مجوز واحد شستشوی شن و ماسه در ۳۰ کیلومتری تبریز جلوگیری شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توانا ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    دروغ بزرگ . مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز منبع اصلی آلودگیست