حامیان فلسطین در همبستگی با مردم فلسطین در ایستگاه‌های اصلی قطار در سراسر هلند دست به تحصن زدند و حمایت خود را از آتش‌بس در نوار غزه اعلام کردند.

تحصن حامیان فلسطین در ایستگاه‌های مترو هلند

شرکت کنندگان در این تحصن در ایستگاه مرکزی قطار شهر "اوترخت" با حمل پرچم‌های فلسطین و در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «بمباران کودکان و بیمارستان‌ها را متوقف کنید»، «عدالت برای فلسطین» و «هم اکنون آتش‌بس» تجمع کردند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنها همچنین نارضایتی خود را از دولت هلند اعلام و آن را به حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه متهم کردند.

حامیان فلسطین با سردادن شعارهایی مانند «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد»، «غزه گریه نکن، فلسطین هرگز نمی‌میرد» و «هلند شرمنده، دستان تو خون آلود است» به دنبال افزایش آگاهی مردم، وضعیت غزه و جلب توجه عمومی بودند.

در پی این تحصن، آنها همچنین برای مدتی کوتاه در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و در نهایت این راهپیمایی تمام شد

یکی از سازمان دهندگان این تجمع گفت، هدف از تحصن‌ها فراخوان آتش‌ بس و اطلاع‌ رسانی مردم در مورد حوادث غزه هستند. در ابتدا، این وضعیت در رسانه‌ها به ویژه از دیدگاه رژیم صهیونیستی بازتاب داشت. اکنون توجه به وضعیت فلسطین افزایش یافته است و افراد بیشتری به این جنبش می پیوندند. این راهپیمایی‌ها تا زمان وقوع تغییرات ملموس ادامه خواهند داشت.

وی همچنین از دولت هلند خواست تا به صورت فعالی به دنبال آتش بس و اتخاذ موضعی انتقادی تر در قبال این درگیری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.