دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ستاد انتخابات خراسان رضوی زودتر از موعد مقرر و پیش از سایر ستادهای استانی انتخابات عوامل اجرایی شعب رای گیری در ۱۱ اسفند ماه را مشخص کرده است.

تعیین شدن عوامل اجرایی انتخابات در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان،محسن اسلامی عنوان کرد: ستادهای انتخابات استانها بر اساس قانون یک ماه تا قبل از روز رای گیری باید عوامل اجرایی انتخابات را تعیین و مشخص کنند اما از سایر ستادهای انتخاباتی استانی خواسته ایم تعیین عوامل اجرایی را قبل از موقع مقرر انجام دهند تا در صورت لزوم نکات اصلاحی در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور ۶۰ هزار شعبه اخذ رای تعیین و در سامانه وزارت کشور نیز ثبت شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات بر آموزش عوامل اجرایی در شعب اخذ رای تاکید داریم به خصوص آموزش نمایندگان فرمانداران که نقش مدیریتی و راهبری در شعب دارند و در نهایت امیدواریم کمترین شبهه و ابهام بین عوامل اجرایی انتخابات را شاهد باشیم.

اسلامی افزود: به همه حوزه های انتخابیه استانها تاکید کرده ایم روی آموزش عوامل اجرایی شعب تمرکز کنند و آموزش ها در حوزه قانون انتخابات و روز رای گیری و همچنین مسائل فناوری اطلاعات در حوزه مسائل شعبه اخذ رای مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرده بود؛ چهار هزار و ۵۴۵ شعبه اخذ رای روز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان بازگشایی می‌شود که بیشترین تعداد شعب در تاریخ انتخابات در این استان محسوب می شود.

امیر فریدنیا افزوده بود: این تعداد شعبه اخذ رای ۱۵ درصد بیشتر از یازدهمین دوره انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.