رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان گفت احتمالاً نیکی هیلی را به عنوان جفت انتخاباتی در نظر نخواهد گرفت.

ترامپ، هیلی را به عنوان جفت انتخاباتی رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ جمعه، ایده انتخاب نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل نیکی هیلی به عنوان جفت انتخاباتی خود رد کرد. او این اظهارات را چند ساعت بعد از آن بیان کرد که خود هیلی چنین نظری را نپذیرفته بود. 

به گزارش وبگاه خبری هیل، ترامپ که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان و کسب نامزدی این حزب در انتخابات عمومی ۲۰۲۴ است، در تجمعی در کنکورد نیوهمپشایر گفت «او خوب است، اما شایسته ریاست‌جمهوری نیست. و وقتی این را می‌گویم، احتمالاً به این معناست که قرار نیست به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شود». 

هیلی نزدیکترین رقیب ترامپ در نظرسنجی‌های نیوهمپشایر، بارها گفته برای جایگاه دوم در انتخابات مقدماتی حزب‌ جمهوری‌خواه نامزد نمی‌شود، اما قبلاً از اظهارنظر به طور خاص در مورد اینکه آیا به عنوان نفر دوم در کنار ترامپ رقابت خواهد کرد، خودداری کرده بود.

هیلی اوایل روز جمعه مصمم‌تر از قبل خطاب به گروهی از رای‌دهندگان گفت معاون بودن گزینه او نیست. 

در ماه‌های اخیر رتبه نیکی هیلی در نظرسنجی‌ها افزایش داشته و باعث این گمانه‌زنی شده شده که می‌تواند جفت انتخاباتی ترامپ شود. برخی جمهوری‌خواهان مثل کوین مک ‌کارتی، رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داده‌اند که او می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا ضعف‌های ترامپ به عنوان نامزد را متعادل کند. 

برخی در دایره نزدیکان ترامپ مثل مارجوری تیلور گرین عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ جونیور و استیو بنن مشاور سابقش معتقدند انتخاب هیلی به شورش در بین سرسخت‌ترین حامیان وی منجر خواهد شد. اما منابع نزدیک به ترامپ این ایده را کم‌اهمیت جلوه داده و گفتند ترامپ هرگز به طور جدی به هیلی فکر نکرده است. 

تجمع نیوهمپشایر در حالی برگزار شد که رای‌دهندگان این ایالت آماده می‌شوند که در این هفته در انتخابات مقدماتی حاضر شوند. بر اساس جدیدترین نظرسنجی در این ایالت، ترامپ همچنان با فاصله ۱۰ درصد از هیلی پیش است. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ در اولین زورآزمایی انتخابات مقدماتی بین جمهوری‌خواهان توانست در ایالت آیووا به پیروزی دست یابد و پیشتازی خود در حزبش را تثبیت کند و یک قدم به احتمال رقابت مجدد با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن (نامزد پیشتاز حزب دموکرات) نزدیکتر شود. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.