دبیرکل هنری نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: فرزندان ایثارگر حدود ۸۰ اثر بین‌المللی در زمینه نقاشی و خوشنویسی خلق کرده‌اند که بعد از تعیین قیمت و کدگذاری توسط نمایندگان صلیب سرخ جهانی در کشورهای ترکیه و لبنان به نفع کودکان غزه به فروش می‌رسد.

آثار هنرمندان ایثارگر به نفع کودکان غزه فروش می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، عباس عباسی با بیان اینکه آثار نقاشی با مضمون کودکان فلسطین، طبیعت و تمدن است، بیان کرد: این آثار قبل از فروش با هماهنگی وزارت ارشاد در یکی نمایشگاه‌های خانه هنرمندان، هنر فلسطین یا موزه شهدای طالقانی برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ هنرمند از خانواده ایثارگران در زمینه نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی در عرصه بین المللی مطرح هستند و در مناسبت های خاص آثار هنری آنها در کشورهای مختلف به نمایش گذشته می شود.

عباسی با بیان اینکه بیشتر دیوار نگاره‌ها در سطح شهر تهران را هنرمندان ایثارگر انجام می‌دهند، ادامه داد: در یکی از میدان های لبنان دیوارنگاره بزرگی وجود دارد که برخی از هنرمندان از کشورهای مختلف برای طراحی بر روی این دیوار به این کشور آمده اند، قرار است ۲۰ هنرمند نیز از سوی ما برای همکاری با این گروه به لبنان اعزام شوند.

دبیرکل هنری نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: سال گذشته هنرمندان ایثارگر توانستند در اکسپو مسکو، چین و دبی در زمینه خوشنویسی و هنرهای تجسمی رتبه های برتر را کسب کنند.

عباسی افزود: هنرمندان ما تاکنون برای حمایت از سیل زدگان خوی، خوزستان و بازی دراز، آثار هنری خلق و به نفع آنها به فروش رسانده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.