سریال «گناه فرشته» داستان جذاب و پرماجرایی از رقابت و تلاش برای رسیدن به حقیقت و عدالت را روایت می‌کند؛ قصه زن و شوهری که دو سمت خط باریک حقیقت ایستاده‌اند و زندگی زناشویی‌شان تحت تاثیر یک پرونده جنایی در شرف فروپاشی است. 

روزهای تلخ یک قصه عاشقانه

به گزارش قدس آنلاین، حامد (با بازی شهاب حسینی) و مهتاب (با نقش آفرینی لادن مستوفی) دو وکیل حرفه‌ای که درگیر پرونده قتل عشیری، یکی از موکلانشان شده‌اند. حامد وکالت فرشته را بر عهده گرفته، دختری که متهم به قتل عشیری است، در حالی که مهتاب وکالت خانواده عشیری را بر عهده گرفته است. این موضوع باعث می‌شود که روابط آن‌ها به چالش کشیده شود و درگیر مسائل شخصی و حرفه‌ای بسیار پیچیده شوند. 
مهتاب پیش از ازدواج با حامد، ظاهرا با نوید عشیری نامزد بوده است و حالا در این پرونده، باز هم درگیر او می‌شود. اما مهتاب زنی است که به خانواده و ارزش‌های اخلاقی خود پایبند است و این اجازه را به نوید عشیری نمی دهد که به بهانه یک پرونده و وکالت، خاطرات گذشته را زنده کند. 
نوید عشیری گذشته‌ای تاریک دارد و سعی می‌کند باز هم عشق قدیمی را درون مهتاب شعله ور کند و این موضوع باعث ایجاد تنش و درگیری‌های بیشتر بین شخصیت‌های اصلی سریال می‌شود. 
مهتاب اما تلاش می‌کند که در رقابت با همسرش حامد بر سر پرونده قتل عشیری و گناهکار بودن فرشته رقابت کند، اما او نمی‌داند که نوید آدم درستی نیست و هدف او از هم گسستن خانواده حامد است. این موضوع باعث می‌شود که مهتاب در مواجهه با تصمیم‌های دشوار و انتخاب‌های پیچیده قرار بگیرد و باید تصمیمی بگیرد که علاوه بر زندگی حرفه‌ای‌اش، زندگی شخصی‌اش را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 
از سوی دیگر، مهتاب در گیرودار کار حرفه‌ای خود، حالا فرصت را غنیمت دانسته تا روبروی همسرش به عنوان یک وکیل کاربلد، قد علم کند و خودی نشان بدهد.او البته توقع ندارد که حامد فراتر از یک وکالت ساده، درگیر موکلش بشود چرا که خود در برابر وسوسه‌ها و بازی‌های نوید، مقاومت کرده و تنها به کار و پرونده و دادگاه فکر می‌کند؛ از همین رو به واسطه حس زنانه، به دنبال عرض اندام مقابل حامد است و شامه اش نسبت به قبول وکالت ناگهانی حامد از پرونده فرشته حساس شده است. 
کارگردان گناه فرشته، به خوبی توانسته این تقابل حرفه‌ای که از فضای دادگاه به داخل خانه کشیده شده را نشان بدهد؛ اضطراب دختر خانواده نیز در میانه این درگیری شغلی-عاطفی خودنمایی می‌کند و به خوبی در قاب‌هایی متنوع و در میان هیاهوی داستان به تصویر کشیده شده است؛ گویی جنگ میان حق و باطل حالا به درون خانه حامد آمده است و دخترک معصوم، باید خود را به سمتی از دو طرف ماجرا نزدیک کند وگرنه در میانه این جنگ آسیب خواهد دید.
اگرچه عده ای معتقدند مهتاب می‌توانست بازی را پایان دهد و با عقب کشیدن از پرونده، گره عاطفی- خانوادگی خود را کور نکند اما حامد نیز با قبول پرونده‌ای خارج از تخصص همیشگی، شائبه‌هایی برای او بوجود آورده که در قسمت‌های بعدی سریال روشن خواهد شد. 
سریال "گناه فرشته" را فارغ از دعواهای سیاسی-حزبی و طعنه‌های تقویمی و قضایی باید دید؛ یک قصه عاشقانه که ظاهرا هر روز تلخ‌تر می‌شود.

* مونا سعیدی‌پور 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.