وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ادارات کار در همه استان ها موظف هستند با کارگاه‌هایی که طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا نمی‌کنند برخورد کنند.

نظر وزیر کار درباره طرح طبقه‌بندی مشاغل، مانع تراشی در برابر بازنشستگی مشمولان مشاغل سخت و زیان آور

صولت مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، درباره سنگ‌اندازی، سخت‌گیری و مانع تراشی ادارات کار و شعب تأمین اجتماعی در برابر درخواست بازنشستگی کارگران مشمول مشاغل سخت و زیان آور، گفت: ادارات کار هیچ مانع تراشی نمی‌کنند. هر شغلی که مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شود از نظر ما مقبول است و کارفرما باید کسورات قانونی و حق بیمه آن‌ها را مطابق با مشاغل سخت و زیان آور بپردازد.

وی در واکنش به اینکه شعب تأمین اجتماعی در پذیرش مصادیق حرفه خبرنگاری مانع تراشی و سخت‌گیری می‌کنند، به عنوان مثال از پذیرش مصادیق حرفه خبرنگاری همچون گزارشگر، عکاس خبری، معاون و دبیر سرویس سرباز می‌زنند، گفت: من حتما باید این‌ موضوع را بررسی کنم چون از چنین اتفاقی اطلاع ندارم و حتما آن‌را پیگیری می‌کنم و نتیجه را به شما خواهم گفت.

سید صولت مرتضوی در خصوص طرح طبقه بندی مشاغل و اینکه بیشتر کارگاه‌ها تا کنون آنرا اجرا نکرده‌اند و ظاهرا برخوردی هم با آن‌ها صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: همه کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر ملزم هستند که این قانون را اجرا و طرح طبقه بندی را اعمال کنند. اگر هم کارگاه و کارفرمایی این کار را انجام نداده است، کارگران می‌توانند این موضوع را به بازرسان کل اداره کار در همه استان‌ها اطلاع دهند، حتما رسیدگی می شود و با کارگاه‌های متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی درباره اینکه چرا این طرح در کارگاه‌های زیر ۵۰ نفر اجرا نمی شود؟ هم گفت: خب در حال حاضر قانون اینگونه است که کارگاه های بالای ۵۰ نفر را شامل می‌شود. بله ما هم معتقدیم این قانون باید اصلاح  شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.