رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: شیوع هاری در بین حیوانات که از شهریورماه پارسال در این شهرستان شایع شده بود، با اجرای واکسیناسیون سگ های ولگرد و عقیم سازی آن‌ها موجب مهار این بیماری شد.

شیوع هاری حیوانات در طرقبه شاندیز مهار شد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا قدرتی اظهار کرد: روند ثبت موارد مثبت هاری در شهرستان از مرداد ماه امسال شیب نزولی گرفت و آمار موجود حکایت مهار این بیماری در شهرستان مسافر پذیر طرقبه شاندیز دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز ادامه داد: واکسیناسیون هزار و ۲۹ قلاده سگ ولگرد در برابر بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان انجام شده است، ۱۹۶ قلاده سگ ماده از این تعداد نیز عقیم‌سازی شدند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون سگ‌های ولگرد در مرکز ساماندهی سگ های بلاصاحب "شفق" متعلق به شهرداری ها و ۲ مرکز دیگر صورت گرفته و سپس این حیوانات در طبیعت رهاسازی شدند، این روند نقش مهمی در کاهش موارد ثبت و مهار بیماری هاری در شهرستان داشته است.

قدرتی گفت: در مجموع طی سال جاری ۲ هزار و ۳۸۸ مورد واکسیناسیون سگ و گربه در شهرستان صورت گرفته که هزار و ۳۵۹ مورد مربوط به حیوانات دارای صاحب بوده و بقیه مربوط به سگ‌های ولگرد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.