علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه تغییر سهمیه بنزین آزاد کارتهای سوخت شخصی به دلیل پایان یافتن زمان اجرای مصوبات ستاد ویژه کرونا و بازگشت به شرایط عادی وبده گفت: کسی در مرود افزایش قیمت بنزین گمانه‌زنی نکند.

کسی درمورد افزایش قیمت بنزین گمانه‌زنی نکند

قدس آنلاین، سخنگوی دولت حملات اخیر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شماری از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه را توسط رژیم صهیونیستی نشانه استیصال این رژیم جعلی در جنگ علیه مردم غزه دانست و گفت: از کشورهای عربی و اسلامی هم انتظار می رود نسبت به این تجاوزهای آشکار این رژیم و حامیانش علیه کشورهای مختلف عربی از جمله فلسطین، لبنان، سوریه و یمن واکنش‌های موثرتر و بیشتری نشان دهند.

علی بهادری جهرمی همچنین با اشاره به برنامه سفر فردای رئیس جمهور به ترکیه که به دلیل حمله تروریستی اخیر کرمان به تعویق افتاده بود، این دیدار را در راستای توسعه تجارت خارجی کشور با نگاه به سیاست همسایگی خواند و گفت: در این سفر که در رأس هیئتی بلند پایه انجام می شود اسناد و توافقنامه هایم همی در حوزه های مختلف علمی، دانشگاهی، حول و نقل و ترانزیت، تجاری، اقتصادی و... و. به امضا خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور در این دولت با ۴ درصد رشد به ۹.۵ میلیارد دلار رسیده است، اظهار داشت: ظرفیت‌های تجاری اما فراتر از ین است و انتظار داریم با این سفرها رشد چشمگیری داشته باشد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به دهمین پرتاب موفقیت آمیز ماهواره در این دولت که معادل تمام پرتاب های یک دهه قبل از آن بوده  دستیابی به مدار ۷۵۰ کیلومتری را با فناوری بودی یک رکرود شکنی نامید.

سخنگوی دولت در خصوص تهسمس اخیر در مورد کاهش سهمیه ینزین ازاد کارتاهی سوخت و گمانه زنی‌ها در سطح جامعه در مورد آماده سازی دولت برای تغییر قیمت بنزین هم گفت: بهترین کار اینست که کسی در این زمینه گمانه زنی نکند.

وی افزود: ستاد ویژه کرونا به دلیل شرایط خاص آن دوران تصمیماتی را در خصوص سهمیه های بنزین داشت که با توجه به اعلام پایان همه‌گیری کرونا دیگر آن مصوبات موضوعیت نداشت و شرایط به حالت عادی برگشت و این تغییر اعمال شد.

آمار  تکان دهنده افزایش سقف بودجه در مجلس

دبیر هیئت دولت درباره تغییرات انجام‌شده بر لایحه بودجه از جانب مجلس و قابل تحقق بودن این تغییرات هم با اشاره به اینکه دولت در لایحه خود تلاش کرده با کنترل هزینه‌های جاری، افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به‌سمت سرمایه‌گذاری مولد، بودجه ای تراز را ارائه کند و هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی مورد تأکید رهبری را مد نظر قرار دهد.، گفت:  هرگونه افزایش هزینه جاری بدون پیش‌بینی منابع واقعی، موجب خلق تورم برای مردم خواهد شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه متاسفانه آمار نگران‌کننده‌ای شنیدم و به گفته خود کمیسیون تلفیق ۳۰۰ همت افزایش هزینه‌ها در بودجه در مجلس اتفاق افتاده که برخی امارها هم تا دو برابر این رقم را عنوان می‌کنند، افزود:  ولی چون هنوز متن نهایی نشده است نمی‌توان قضاوت داشت ولی مهم است که بدانیم مسئله خلق پول ناشی از کسری بودجه، ام‌المصائب کشور است و تلاش دولت و مجلس باید در جهت مهار عوامل خلق تورم باشد.

موفقیت سیاست بی‌اثرسازی تحریم‌ها

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نتیجه سیاست‌های دولت در  بی اثرکردن تحریم‌ها هم با یادآوری اینکه دولت در حوزه مذاکرات برای رف ع تحریم ها و بی اثرکردن تحریم ها از طریق توسعه تجارت خارجی با نگاه به همسایه‌ها را توأمان دنبال کرده است، گفت: بهترین نشانه و امارسی که موفقیت سیاست‌های دولت سیزدهم را نشان می‌دهد رکورد شکنی ۱۱۲ میلیارد دلاری تجارت خارجی غیر نفتی کشور است که بی سابقه بوده.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت پابه‌پای مذاکرات برای استیفای حق مسلّم ایرانیان در رفع تحریم‌های ظالمانه، اقدامات متعددی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها از جمله عضویت در اجلاس‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای و امثال آن انجام داده و توسعه دیپلماسی با محوریت کسب منافع اقتصادی و دیپلماسی همسایگی دنبال شده است.

تأکید دولت بر افزایش پلکانی حقوق

وی در خصوص اختلاف مجلس با دولت در زمینه میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده و تأکید بر افزایش آن هم با یادآوری اینکه از نظر دولت حمایت واقعی از حفظ قدرت خرید مردم این است که هم تورم را مهار کنیم و هم افزایش دستمزدها را شاهد باشیم، اظهار داشت: اگر مبتنی بر منابع غیرواقعی حرکت کنیم، همه می‌دانند که خلق تورم به معنای حمایت نبوده و ظلم به مردم است. باید منابع واقعی پیش‌بینی شود و در سقف منابع واقعی، هرچه بیشتر حمایت صورت بگیرد تا همه جامعه ایرانی را مد نظر قرار دهیم.لذا نگاه دولت این بوده که در افزایش حقوق‌ها، توجه بیشتر به کسانی باشد که حقوق کمتری دریافت می‌کنند و از مجلس می‌خواهیم که به این مسأله دقت داشته باشند. البته ما این مسأله را از کمیسیون تلفیق خواستیم ولی به تصویب نرسید.

رشد عدالت آموزشی در دو سال اخیر

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره توسعه عدالت آموزشی در کشور نیز  با بیان اینکه دولتی که در لایحه هفتم توسعه این موضوع را مصوب کرده، بودجه‌های سالانه هم  احکامی را برای نوسازی مدارس از یک سو و توسعه عدالت آموزشی از سوی دیگر پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در طول فعالیت دولت سیزدهم، سرانه‌ دانش‌آموزی در روستاها و عشایر سه برابر شده گفت: ۱۲۶ هزار کلاس درس فقط در حوزه روستایی و عشایری تجهیز شده است. همچنین مدارس سنگی و کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز طی سال گذشته ساماندهی شدند که دیگر چنین مدارسی نداشته باشیم. علاوه بر این  ۲۱۱ هزار کلاس درس در قالب ۳۹۵۰ باب مدرسه در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است،

وی تأکید کرد:  جهت‌گیری دولت هم در مصوبات و هم در عمل، حمایت از بهسازی و نوسازی مدارس و عدالت آموزشی به صورت پایاپای بوده است.

وعده کاهش اجاره مسکن در 1403

وی درباره تأثیرات سیاست‌های دولت در بازار مسکن نیز  با بیان این که گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در ماه‌های گذشته در حوزه خرید و فروش مسکن روند کاهشی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: انشالله اثر این اتفاق را در حوزه اجاره مسکن نیز در سال آینده شاهد خواهیم بود.

سخنگوی دولت یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز ساختمان‌های شهری رشد ۸ درصدی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشتیم. نظارت بر فعالیت مشاوران املاک، با راه‌اندازی سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستاجر (خودنویس) هم فعال شده، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع از شبکه بانکی و افزایش وام ودیعه مسکن و  وام ساخت و ساز و کاهش اقساط در دو سال اول نیز توسط دولت انجام گرفته است.

بکارگیری ۲۰۰ مدیر جوان و شایسته 

بهادری جهرمی درپاسخ به سوالی درباره آمار مدیران ناکارآمد در دولت سیردهم گفت: همانطور که اعلام شد بیش از ۶۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند و  این اقدام بر اساس ارزیابی های انجام شده از درون و بیرون قوه مجریه بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۲ مدیر جابجا شدند. رئیس جمهور همواره تاکید دارند ضمن احترام به همه کارگزاران هدف از این سازو کار خدمت رسانی به مردم است.

سخنگوی دولت این را هم گفت که بیش از ۲۰۰ مدیر جوان و شایسته در بخش های مختلف دولت در سطح کلان و ملی و محلی بکار گرفته شدند.

قرارداد با ایرباس  ضمانت اجرایی نداشت

سخنگوی دولت گفت: عملا اتفاق جدیدی نیفتاده همان اتفاقی که در سال ۹۷ رخ داد و خرید هواپیما لغو شد دوباره بازگویی شده است.دولت هم سرمایه گذاری و تامین نقدینگی در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی داشته است و هم سرمایه گذاری برای تولید هواپیماهای داخلی و توسعه فناوری آن در کشور.دولت همچنین افزایش تاب آوری این حوزه و نهضت تعمیر قطعات را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۶۰ فروند هواپیما و بالگرد به حمل و نقل هوایی اضافه شده است، بیان کرد: عمر متوسط ناوگان هوایی کشور به نسبت سال ۱۴۰۰، دو سال کاهش یافته است.اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ افزایش نرخ بلیط هواپیما اعمال شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.