معاون فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی فرانسه (FNSEA) در اظهاراتی صریح و بدون تعارف، نسبت به آنچه کشاورزان این کشور «واردات ناعادلانه» محصولات کشاورزی اوکراین توصیف می‌کنند، تاکید کرد که «ما نمی‌توانیم قبض جنگ در اوکراین را بپردازیم.»

کشاورزان فرانسه: ما نمی‌توانیم قبض جنگ اوکراین را بپردازیم

به گزارش قدس آنلاین لوک مِسااِر (Luc Smessaert) روز سه‌شنبه پس از  کشته شدن یک کشاورز در جریان تجمع اعتراضی که صبح امروز در منطقه آرییژ (Ariège) واقع در جنوب غربی فرانسه رخ داد، از شرایط رقابت کشاورزان فرانسوی با دیگر نقاط اروپا ابراز نگرانی کرد و افزود که آنها هیچ تمایلی به ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا ندارند.

معاون فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی فرانسه که زیر باران شدید برای کشاورزان سخنرانی می‌کرد و با تشویق حاضران روبرو بود، گفت: ما به اروپا نیاز داریم، اما نمی‌توانیم قبض جنگ در اوکراین را بپردازیم.

شبکه خبری فرانس ۲۴ نیز در گزارش‌های جداگانه‌ای با اشاره به تظاهرات کشاورزان در بسیاری از بخش‌های اروپا، به تشریح دلایل این امر از جمله «واردات ناعادلانه» محصولات کشاورزی از اوکراین پرداخته است.

گفته می‌شود افزایش هزینه سوخت، خشم فزاینده از مقررات سبز و رقابت ناعادلانه با واردات محصولات کشاورزی از اوکراین از دلایل اصلی نارضایتی کشاورزان اروپایی و برگزاری تظاهرات‌های گسترده در قاره سبز است.

حال با مرگ یک کشاورز جوان در جریان تجمع اعتراضی امروز فرانسه، موج جدیدی از واکنش‌ها در میان رسانه‌ها و دولتمردان این کشور ایجاد شده و نگرانی از تشدید تنش‌ها را افزایش داده است.

این اعتراض‌ها همانگونه که رئیس فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزان فرانسه (FNSEA) روز گذشته وعده داده بود، با وجود دیدار عصر دیروز رهبران اتحادیه‌های کشاورزی با گابریل اتل نخست وزیر فرانسه در هتل ماتینیون، همچنان ادامه یافته است و اخبار منتشر شده نیز از تداوم و تشدید این روند حکایت دارد.

ماجرای مرگ این کشاورز جوان که امروز تیتر یک بسیاری از رسانه‌های فرانسه شده و دلیل آن همچنان برای پلیس این کشور در قالب «قتل عمد» در دست بررسی است، به گفته شاهدان ناشی از برخورد یک خودرو با سرعت زیاد به سد ساخته شده از کاه توسط کشاورزان بود که در نتیجه آن این جوان کشاورز جان خود را از دست داد و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی که همچنان به ادامه اعتراضات اصرار دارد، در واکنش به مرگ این کشاورز جوان اعلام کرد که با مرگ یکی از اعضای خود ماتم گرفته است.

با این حال ژروم بل (Jérôme Bayle) تاکید کرده است که تظاهرات‌های فعالان این حوزه تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدامات به صورت مستمر انجام خواهد شد تا نشان داده شود که این فقط یک تب نیست بلکه یک مسئله اساسی است.

رویدادهای اخیر و نحوه مدیریت چالش‌های حوزه کشاورزی در فرانسه موجب شده است که فعالان این عرصه در شبکه‌های اجتماعی خواستار تمدید جنبش اعتراضی خود تا افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی پاریس در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) شوند؛ رویدادی مهم که همواره با حضور رئیس جمهوری فرانسه برگزار می‌شود و بازتاب بسیاری در رسانه‌ها می‌یابد.

اعضای کابینه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز که بر اساس اخبار منتشر شده، پیش از اینها نگران تشدید اعتراض‌های کشاورزان بودند، با بروز حادثه امروز و مرگ یک کشاورز، به سرعت وارد میدان شدند و نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

مارک فنو (Marc Fesneau) وزیر کشاورزی فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اعلام کرد که «این یک تراژدی برای همه ما است».

وی با ابراز تسلیت از وقوع این حادثه اضافه کرد: «من به او فکر می‌کنم، به شریک زندگی و دخترش فکر می‌کنم که هنوز برای زندگی خود می‌جنگند».

از همین رو وزیر کشاورزی فرانسه که جلسه صبح امروز شورای اروپایی «کشاورزی و شیلات» را در بروکسل لغو کرده بود، به آرییژ خواهد رفت و با کشاورزان دیدار خواهد داشت.

شخص رئیس جمهوری فرانسه نیز با تاخیر چند ساعته، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با بیان اینکه وقوع این تراژدی همه ما را ناراحت می‌کند، گفت: من به شدت به قربانیان و عزیزان داغدیده آنها فکر می‌کنم.

مکرون با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در خطاب مستقیم به کشاورزان، تاکید کرد: من از دولت درخواست کردم که به طور کامل بسیج شود تا راه‌حل‌های مشخصی برای مشکلاتی که شما تجربه می‌کنید ارائه دهد.

گابریل اتل نخست وزیر جدید فرانسه نیز که در دیدار عصر دیروز خود با رهبران اتحادیه‌های کشاورزی نتوانست آنها را به توقف اعتراض‌ها راضی کند، امروز با انتشار پیامی اعلام کرد: ملت ما شوکه و متحد شده است.

وی اضافه کرد: امروز همه کشاورزان ما در ماتم هستند. من از طرف دولت می‌خواهم تاسف و حمایت کامل خود را از خانواده و عزیزان قربانیان اعلام کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.