رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد توسط این اداره‌کل، از پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد برای مناطق مرکزی و جنوب شرق استان خبر داد.

افزایش سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان/ هشدار هواشناسی سطح زرد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، از پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد برای مناطق مرکزی و جنوب شرق استان خبر داد.

وی گفت: از اواخر وقت جمعه  تا بعد ظهر یکشنبه ۶ الی ۸ بهمن‌ماه وزش باد شدید برای مناطق مرکزی و جنوب شرق استان به ویژه شهرستان زاهدان، تفتان، خاش، سیب سوران ، سراوان، مهرستان، گلشن و شمال ایرانشهر پیش بینی می شود، احتمال طوفان شن و اختلال در حرکت قطار وجود دارد. همچنین برای شنبه و یکشنبه شرایط برای رگبار و رعدوبرق در برخی ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان مهیا است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود در این مدت مردم به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا توجه کنند و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های زاهدان ـ بم، ایرانشهر ـ بم و زاهدان نهبندان در نظر گرفته شود. 

ملاشاهی ادامه داد: همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان و از کار در ارتفاعات پرهیز شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.