رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر استان قزوین گفت: در استان قزوین به ترتیب سرطان پوست، سینه، پروستات و روده بزرگ بیشترین آمار سرطان را به خود اختصاص داده اند.

 شایع ترین نوع سرطان در استان قزوین

به گزارش قدس آنلاین، نسرین تنکابنی در نشست خبری که ظهر امروز با محوریت برگزاری پویش ملی آموزش تغذیه و ارتقاء سلامت با رویکرد حساس‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی در سالن اجتماعات معاونت بهداشت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال هفته ملی مبارزه با سرطان با عنوان «من مسوولم برای پیشگیری از سرطان در خود، خانواده و جامعه‌ام» انتخاب شده است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها گفت: باید از ابتدای کودکی والدین در تهیه و خرید مواد غذایی و نوع غذاهایی که درست می‌کنند توجه داشته باشند تا غذاها کم نمک و کم چرب باشد و بیشتر از مواد غذایی با چربی کم، میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب مصرف کرده و از غذاهای بخار پز و آب پز استفاده کنند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در دنیا و در کشور ما بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها، دیابت و فشار خون رو به افزایش است.

«سرطان» دومین علت مرگ در دنیا

تنکابنی ادامه داد: تا زمانی که روی مباحث تغذیه و تحرک بدنی مداخله نکنیم کماکان با روند افزایشی بیماری‌های غیرواگیر روبرو خواهیم بود و این در حالی است که هم اکنون سرطان، دومین علت مرگ در دنیا بوده و اولین مورد مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

این مسوول بیان کرد: شایع‌ترین سرطان در ایران شامل سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ، پوست و معده است و در استان قزوین هم به ترتیب سرطان پوست، سینه، پروستات و روده بزرگ بیشترین آمار سرطان را به خود اختصاص داده اند.

آمار ابتلا به سرطان‌ نسبت به سال های گذشته افزایشی است

وی در پایان با بیان اینکه آمار سرطان‌ها نسبت به سالهای گذشته افزایشی است، خاطرنشان کرد: بیشترین هدف ما در سال جاری افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، عوامل ابتلا، راه‌های پیشگیری و علائم هشدار دهنده سرطان است زیرا تشخیص زودهنگام باعث درمان بهتر، موثرتر و کم‌هزینه تر بیماری شده و فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.