رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: صدور مجوز دولت برای واردات لوازم خانگی صرفا منجر به افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و ارتقای کیفی کالا می‌شود و به معنای کمبود و کسری کالا در بازار مشهد نیست.

بازار لوازم خانگی مشهد کمبودی ندارد

به گزارش قدس خراسان، سید رسول ابن الرضا اظهار کرد: هم اکنون تولیدات انواع لوازم خانگی در کشور و همچنین استان خراسان رضوی به حدی رسیده است که نیاز داخل کشور را تامین می‌کند و در هیچ نوعی از لوازم خانگی با کمبود مواجه نیستیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی طی یک یا ۲ سال اخیر تنوع، میزان و کیفیت کالای خود را افزایش داده‌اند و نه تنها تامین کننده نیاز داخل کشور شده است بلکه مزیت صادراتی نیز پیدا کرده و باید صادرات لوازم خانگی را آغاز کنند.

وی گفت: با این حال هم اینک رکود شدیدی بر بازار لوازم خانگی در این شهر حاکم است و این رسته در سال جاری به رکود تورمی مبتلا شده است.

ابن الرضا افزود: آخرین افزایش قیمت در بخش لوازم خانگی مربوط به سال گذشته بود و بعد از آن هیچ تغییری در نرخ لوازم خانگی بوجود نیامده، حتی فروشندگان به دلیل رکود بازار و لزوم بازگشت سرمایه و نقد کردن چک‌هایشان ناگزیر هستند کالاها را به کمتر از قیمت مصوب عرضه کنند.

فعالیت ۱۲۰ شرکت تولیدی لوازم خانگی در خراسان رضوی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۲۰ شرکت و مجموعه تولیدی در حوزه لوازم خانگی در استان فعالیت دارند که تولید اغلب آن‌ها روند رو به رشدی داشته است.

امیررضا رجبی با اشاره به افزایش تولید امسال اقلامی مانند ظروف چینی، بخاری و آبگرمکن در استان افزود: تا سال قبل ۲۰ درصد از بازار یخچال و فریزر کشور متعلق به خراسان رضوی بوده است.

وی بیان کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم از صنعت لوازم خانگی، کیفیت تولیدات در این بخش ارتقا یافته است که این نشان می‌دهد حمایت از این صنعت مسیر درستی را طی کرده است.

رجبی با بیان اینکه، هم اکنون نیاز بسیاری از خانوارهای ایرانی به ویژه زوج‌های جوان از طریق لوازم خانگی داخلی تامین می‌شود، افزود: انتظار می رود تولیدگنندگان منطبق بر توسعه فناوری‌ها، به سمت هوشمندسازی حرکت کنند چرا که نیازهای خانوارها مدام در حال تغییر است و تولیدکنندگان هم باید خود را با این نیازها وفق دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برخی از تولیدکنندگان اقلام لوازم خانگی باید صادرات را در پیش گیرند زیرا کیفیت آن‌ها ارتقا یافته است و می‌توانند با توسعه تولید، محصول خود را به عنوان یک برند جهانی مطرح کنند.

وی زنجیره تولید لوازم خانگی در خراسان رضوی را تقریبا کامل دانست و گفت: این استان از توانمندی خوبی در حوزه ماشین آلات صنعتی برخوردار است، اما نوع مواد اولیه‌ای که برای تولید لوازم خانگی مصرف می‌شود باید در استان توسعه یابد.

رجبی اظهار کرد: تولید ورق‌های فولادی در خراسان رضوی بویژه آلیاژهای خاص محدود است لذا تولیدکنندگان این بخش باید در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان بتوانند مواد اولیه مورد نیاز لوازم خانگی را تولید و کیفیت آن را ارتقا دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.