۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
کد خبر: 959219

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه خانواده محوری ترین عنصر اجتماع است، افزود: اسلام به زن به عنوان یک انسان با ارزش نگاه می کند، اما غرب نگاه ابزاری به زنان دارد.

خانواده محوری ترین عنصر اجتماع است

به گزارش قدس خراسان، محمدمهدی طهرانچی، امروز در چهارمین نشست مسئولین و نمایندگان استانی دفاتر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مشهد، به جایگاه بانوان در دین مبین اسلام اشاره و اظهار کرد: در قرآن سوره ای به نام رجال نداریم، اما سوره نسا مختص بانوان نازل شده است که این نشان از توجه دین اسلام به نقش و  جایگاه زن دارد.

وی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت زنان جزء الزامات اصلی در بهبود شاخص‌ های توسعه در هر جامعه است، افزود: اسلام به زن به عنوان یک موجودی باارزش نگاه می کند و او را گرامی می دارد؛ در حالیکه غرب زنان را تحقیر و به عنوان یک کالا می پندارند و برای زنان هیچ هویتی قائل نیست.  

رئیس دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه زن در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و در هیچ تمدن و اندیشه ای این اندازه برای بانوان ارزش قائل نیستند، خاطرنشان کرد: در قران کریم از زن، حقوق و جایگاه او سخن به میان آمده است و این بسیار قابل تامل است. 

طهرانچی در ادامه اهمیت و توجه کردن به رکن خانواده را بسیار ضروری دانست و گفت:  خداوند متعال نظام اجتماعی اسلام را بر سه محور فرد، خانواده و جامعه بنا نهاده است که میان افراد خانواده و جامعه مودت است چرا که اگر در جامعه ای مودت نباشد، آن جامعه شکل نمی گیرد.

وی با بیان اینکه اسلام همه سنت های بشری را قبول یا رد نمی کند، تصریح کرد: خداوند در آیات ۲ الی ۳۵ سوره نسا روابط درون خانوادگی را در قالب حدود الهی و سنن حاکم مطرح می کند.

وی با اشاره به اینکه خانواده محوری ترین عنصر در اجتماع است، افزود: زن و مرد درون خانواده هستند، اما هیچ کس فدای دیگری نیست و هویت هر دو حفظ می شود. این نگاه زیبا به زن و مرد را در هیچ جا سراغ نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.