بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن تاکید بر قدرت تیم ملی نسبت به تیم ملی سوریه در جام ملت‌های آسیا بر لزوم توجه به تیم های پایه و آینده نگری در فوتبال تاکید کرد.

آسیا از «ایران» حساب می‌برد/ فوتبال از بی توجهی به «پایه» ضرر کرد

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی فوتبال ایران با ۳ پیروزی پیاپی برابر فلسطین، هنگ کنگ و امارات و کسب ۹ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شد و در این مرحله باید به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه برود.

«مهدی امیرآبادی» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال به تشریح شرایط تیم ملی در این مسابقات پرداخت. او در خصوص ۳ دیدار ابتدایی تیم ملی گفت: بازی اول در هر تورنمنتی سخت است و در صورتی که با پیروزی همراه باشد کمک زیادی به هر تیمی می‌کند.

امیر آبادی ادامه داد: تیم ملی هم در دیدار نخست خود برابر فلسطین بازی خیلی خوبی انجام داد و موفق شد بازی را ببرد. این برد پرگل موجب شد توقعات از تیم بالا برود و این انتظار را به وحود آورد که می‌توانیم پس از مدت‌ها قهرمان آسیا شویم.

وی ادامه داد: اما در دیدار دوم بازیکنان نتوانستند بازی اصلی خود را به نمایش بگذارند و تک تک بازیکنان از دروازه بان تا مهاجم عملکرد خوبی نداشتند و موجب ناامیدی شدند اما در بازی سوم با وجود کری خواندن اماراتی‌ها موفق شدیم ۵ بار دروازه این تیم را باز کنیم که ۳ گل را VAR رد کرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص عملکرد دفاعی تیم ملی در این مسابقات گفت: در دفاع تیمی و ساختار دفاعی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و جای کار داریم. تیم ما نباید برابر تیمی مثل امارات گل بخورد و بازی را برای خودش سخت کند. حتی در دیدار با هنگ کنگ هم اگر این تیم مهاجمان بهتری داشت دروازه تیم ملی باز می‌شد.

آسیا از «ایران» حساب می‌برد/ فوتبال از بی توجهی به «پایه» ضرر کرد

بازیکن سابق تیم ملی در خصوص کادر فنی تیم ملی گفت: امیر قلعه نویی مربی پرافتخاری است و باید مورد حمایت قرار بگیرد. اگر «کارلوس کی‌روش» بود همه چیز برای او فراهم می‌شد. اما الان وقتی تیم ملی یک برد خفیف کسب می‌کند همه شروع به انتقاد می‌کنند. باید به مربی ایرانی فرصت چند ساله بدهیم. متأسفانه در این چند سال اخیر بجر «برانکو ایوانکوویچ» و «بلازوویچ» مربیان خارجی که به فوتبال ایران آمدند نتوانستند کار خاصی برای فوتبال انجام دهند. متأسفانه فوتبال ما غریبه پرست است و به غیرایرانی ها اهمیت بیشتری می‌دهد.

یکی از انتقاداتی که به تیم ملی وارد می‌شود مساله میانگین سنی بالای بازیکنان و خالی بودن جای بازیکنان جوان‌تر در تیم است. امیرآبادی در این خصوص گفت: جوانگرایی در این مسابقات کار درستی نیست اما باید تلاش کنیم مربیان و مدیران سطح بالا را برای فوتبال پایه انتخاب کنیم. تیم‌هایی مثل ژاپن و کره برای چنین مسأله‌ای آینده نگری می‌کنند و از سال‌ها به چنین روزهایی فکر می‌کنند. اما مدیران ما آینده‌نگر نیستند و همه دنبال نتیجه هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به تیم فوتبال نوجوانان ایران که هدایت آن را «حسین عبدی» برعهده دارد و در جام جهانی نوجوانان هم عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت گفت: اگر ما در فوتبال برنامه ریزی داشته باشیم باید از تیم نوجوانان حمایت کنیم تا ذخیره مطمئنی برای تیم ملی بزرگسالان باشند. اما فوتبال پایه را رها کردیم و فقط به تیم بزرگسالان اهمیت می‌دهیم. اگر میانگین سنی تیم ایران بالا رفته است به دلیل بها ندادن به تیم‌های پایه است. بازیکنان انگشت شماری از تیم‌های پایه می‌توانند به تیم‌های بزرگسال برسند و حتی به دلیل نبود حمایت و امکانات، خیلی از این بازیکنان فوتبال را رها می‌کنند و مشغول کار دیگری می‌شوند.

این کارشناس فوتبال در خصوص تغییرات زیادی که در ترکیب تیم ملی در چند بازی اخیر رخ داد افزود: این تغییرات به تیم کمک می‌کند که انرژی بازیکنان تقسیم شود و نفرات تیم خسته نشوند. هرچند برخی از این تغییرات هم به دلیل مصدومیت بازیکنان بود.

بازیکن سابق تیم استقلال در پایان در خصوص دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه در مرحله یک هشتم نهایی گفت: بازی با سوریه قطعاً بازی خیلی سختی خواهد بود اما ما «ایران» هستیم و تیم‌های دیگر روی ما حساب می‌کنند. همانطور که امیر قلعه نویی گفته است باید بازی به بازی پیش برویم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.