عضو کمیسیون عمران مجلس: کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک های متخلف می تواند در جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن موثر باشد و در برنامه هفتم این موضوع را مصوب کردیم. دولت، بانک ها را مکلف کرده که 20 درصد منابع خود را به مسکن اختصاص دهند و اگر مشارکت نکنند قانون ظرفیت تنبیهی خوبی برای آنها در نظر گرفته است.

ظرفیت تنبیهی مهم قانون برنامه هفتم برای بانک‌هایی که در ارائه تسهیلات مسکن عملکرد خوبی ندارند

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با اختصاص 20 درصد تسهیلات بانک‌ها به حوزه مسکن، گفت: علاوه بر مصوبه شورای پول و اعتبار، ما در قانون جهش تولید مسکن هم بانک ها را موظف کردیم که تسهیلات لازم را به حوزه مسک اختصاص دهند؛ اما یکی از دلایل عدم تعهد بانک ها به این مصوبه این است که ما با نا ترازی در نظام بانکی مواجه هستیم؛ همچنین اگر بانک ها وارد حوزه خدمات و کشاورزی می شوند به دلیل این است که برگشت سرمایه آنها در کوتاه مدت اتفاق می افتد؛ بنابراین تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها دارند.

وی افزود: دولت، بانک ها را مکلف کرده است که 20 درصد منابع خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و اگر مشارکت نکنند قانون ظرفیت تنبیهی خوبی در جهت کاهش قدرت اعطای تسهیلات برای بانک های متخلف مشخص کرده است تا موظف شوند به تکالیف قانونی خودشان در حوزه مسکن عمل کنند. «مسکن» ابر چالش کشور است ولی با توجه به شرایط اقتصادی، طبیعی است که نظام بانکی به سمتی برود که برگشت سرمایه آنها زودتر اتفاق بیفتد.

حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ارقامی که برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته می شود با افزایش تورم و از سوی دیگر رکودی که در بازار مسکن حاکم است، نمی‌تواند ساخت مسکن را محقق کند و امیدواریم حداقل در حوزه مسکن روستایی دچار مشکل نشویم. چرا که در حوزه مسکن روستایی صرف تامین مسکن مطرح نیست بلکه از نظر ایمنی هم در خطر هستیم.

وی گفت: مسئله کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک های متخلف نیز کاملا می تواند در جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن موثر باشد و در برنامه هفتم این موضوع را مصوب کردیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.