مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیروی هماهنگی بعمل آمده با  اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی هیچ یک از دانش آموزان حاضر در اعتکاف غیبت نمی خورند وغیبت آنان  در روز شنبه موجه  محسوب می شود.

هیچ یک از دانش اموزان معتکف روز شنبه غیبت نمی‌خورند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی  صاحبقرانی  در سفر به بردسکن و در حاشیه بازدید از مساجد  معتفکین دراین شهرستان بیان کرد:  هماهنگی لازم صورت گرفته است تا دانش آموزانی که امسال در اعتکاف  ماه رجب شرکت دارند، عدم حضورشان در مدرسه موجه محسوب شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شور وحال وصف نا پذیری در مساجد  دیده می شود، افزود: در سطح استان برابر آمار اعلام شده  بیش از ۵۰ هزار نفر امسال در ۶۳۰ مورد از مساجد استان معتکف شده اند  که احتمال افزایش این تعداد هم  وجود دارد.

وی برنامه های ابتکاری  مدیران شهرستانها را در این امر ستود وافزود: اهتمام ویژه ای که  توسط مدیران پرورشی مدارس  شاهد هستیم  منجر شده است که حضور دانش آموزان در اعتکاف امسال مشهود باشد، در همین راستا روز شنبه دانش آموزان معتکف  حضورشان در اعتکاف  برایشان غیبت نخواهد بود و موجه محسوب می شود.

صاحبقرانی حضور ۱۵هزار نفر دانش آمور که ۷۰ درصد آنان اعتکاف اولی هستند را  میمون ومبارک دانست و از این همگرایی دستگاهای فرهنگی دراستان  به نیکی یاد کرد.

 اضافه می شود،در سفر مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی به بردسکن وی ضمن شرکت در مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) که توسط شورای هیئات مذهبی شهرستان  با شکوه  خاصی برگزار شده بود شرکت نمود  و۵ مسجد  در حال اعتکاف شهرستان را مورد بازدید قرارداد .

 به گفته حجت الاسلام شکاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن ، امسال ۱۶۲۰ نفر در ۲۷ مسجد  در شهر وروستاها معتکف هستند که ۸۵ درصد این جمعیت را جوانان تشکیل شده  و۷۰ با درصد این افراد نیز  بانوان هستند.


خبرنگار :علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.