بنابر اعلام مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، قرار است از سال آینده وامی به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد هنرستان‌های غیردولتی به موسسان واجد شرایط داده شود.

ارائه وام برای راه اندازی هنرستان‌ غیردولتی/ شرایط دریافت وام

عباس بیات درباره ارائه تسهیلات کم بهره برای تاسیس هنرستان‌های غیردولتی از سال آینده، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث هنرستان‌ها و لزوم توسعه مهارت آموزی، ارائه تسهیلات به موسسان برای راه‌اندازی هنرستان‌های غیردولتی در شورای عالی اشتغال مطرح شد.

وی هدف از این پیشنهاد را استفاده بخش خصوصی از تسهیلات برای تاسیس هنرستان‌های غیردولتی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تاسیس هنرستان‌ و راه‌اندازی رشته‌های فنی و حرفه‌ای هزینه‌بر است، این تسهیلات می‌تواند بخش خصوصی را برای ایجاد هنرستان‌ها کمک کند.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، در این راستا قرار است رقمی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ به بحث توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد هنرستان‌های غیردولتی تخصیص داده شود.

بیات با بیان اینکه این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده است و موسسان از سال آینده می‌توانند تسهیلات مربوطه را دریافت کنند، افزود: این موضوع ذیل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال آینده پیش بینی شده که مربوط به تسهیلات اشتغال است. با توجه به اینکه هنرستان‌ها نقش فعالی در اشتغال کشور دارند بنا شده است که این تسهیلات از منابع مربوط به آن بند به هنرستان‌ها تخصیص پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه دریافت این تسهیلات شرایط خاصی دارد یا اینکه به تمام موسسان هنرستان‌ها پرداخت می‌شود؟، توضیح داد: قطعا در سیاست گذاری طبق آمایش سرزمینی خود عمل کرده و اولویت گذاری می‌کنیم. این سیاست‌ها در دست تدوین است اما به طور کلی حتما رشته‌های آن هنرستان باید متناسب با آمایش سرزمینی و نیاز بوم باشد. ما تعیین کننده این سیاست‌ها هستیم و دستورالعمل و سیاست‌های این امر را تدوین خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اولویت‌ ما رشته‌های کم هزینه یا رشته‌های غیر متناسب با نیاز منطقه نیست. نگاهمان این است که برای راه‌اندازی رشته‌های هنرستانی این تسهیلات داده شود که تحصیل در آن رشته‌ها منجر به ایجاد شغل شود و آن رشته و شغل، مورد نیاز آن منطقه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.