رییس آتش‌نشانی یزد گفت: ساختمان‌های عمومی مهمی در شهر یزد هستند که با وجود اخطارهای مکرر هنوز درگیر نکات غیراستاندارد هستند که در صورتی که رفع نشود، احتمال بروز حوادث در آنها بسیار است.

بی‌توجهی ساختمان‌های مهم ناایمن یزد به اخطارهای آتش‌نشانی

به گزارش قدس آنلاین، سعید پاک سرشت با اشاره به اهمیت رعایت استانداردها و نکات ایمنی به ویژه در ساختمان‌های عمومی اظهار کرد: تلاش‌های آتش‌نشانی در شناسایی و اخطار دادن به ساختمان‌های ناایمن برای پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادثی است که به طور قطع توجه به آنها احتمال وقوع را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش حریق ساختمان‌های دارای نمای کامپوزیت در کشور عنوان کرد: نماهای کامپوزیت قابل اشتعال هستند و از طرفی انرژی حرارتی حین سوختن یک مترمربع از آن معادل پنج لیتر بنزین است.

پاک سرشت افزود: شاخص نرخ تولید دود و محصولات سمی ناشی از حریق از سوختن کامپوزیت‌ها بسیار بالا است و منجر به تولید دود سنگین و پرفشار و ایجاد خفگی می‌شود و از طرفی سرایت آتش را نیز سرعت می‌بخشد و آوار و ریزش اخگرها را هم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مطابق ضوابط آتش‌نشانی استفاده از نمای کامپوزیتی کلاس D ممنوع است و سازه‌هایی که پیش از اجرای این قانون شکل گرفته‌اند به دلیل محدودیت اختیارات قانونی سازمان آتش‌نشانی قابل پلمب نیستند، تاکید کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری یزد برای راهنمایی و همکاری لازم به منظور رفع ایرادات و رسیدن به استانداردها، از آمادگی لازم برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.