سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و گزارش بیمارستان های ناایمن در کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: تکرار حادثه بیمارستان گاندی مایه شرمساری است

سلمان اسحاقی، بر ضرورت جدی گرفتن ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و اخطارهای ایمنی تاکید و تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزیر بهداشت در ابتدای مجلس یازدهم، موضوع بازسازی بیمارستان‌های فرسوده بود؛ در واقع مراکز درمانی دارای دستگاه‌هایی مانند اکسیژن ساز است که قدرت انفجاری دارد و در صورت وقوع حریق، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به موضوع بازسازی بیمارستان‌های فرسوده در دولت گذشته بی توجهی شده اما دولت سیزدهم به ویژه شهرداری با توجه ویژه به این موضوع هشدارهای لازم را صادر کردند اما متأسفانه مسئولان بیمارستان گاندی به این موضوع بی توجهی کردند.

اسحاقی، تکرار حوادثی مانند بیمارستان گاندی را مایه شرمساری دانست و یادآور شد: مقرر شد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مکاتبه‌ای با وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای جمع بندی اطلاعات مراکز درمانی و بیمارستان‌های ناایمن و گزارش آن به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدام کند تا به صورت مکتوب به آنها هشدار دهیم و بازه زمانی را برای بازسازی مشخص کنیم تا بار دیگر شاهد حوادثی از این دست نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع آتش سوزی بیمارستان گاندی ورود خواهد کرد، گفت: در حال حاضر در حال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ و لایحه برنامه هفتم هستیم و در اسرع وقت نسبت به بازدید میدانی از بیمارستان گاندی اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.