۱۶ آذر ماه سال ۱۳۸۵ هیأت دولت نهم در نخستین سفر استانی به مازندران در راستای عدالت آموزشی مصوب کرد که مجتمع کشاورزی ساری به دانشگاه ارتقاء یابد اما بعد از گذشت ۱۷ سال این امر تحقق پیدا نکرد.

معطلی ۱۷ ساله یک مصوبه هیأت دولت در مرکز مازندران

به گزارش قدس آنلاین، ساری تنها مرکز استان در کشور است که  فاقد دانشگاه جامع است. ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۸۵ هیأت دولت نهم در نخستین سفر استانی به مازندران در راستای عدالت آموزسی مصوب کرد که مجتمع کشاورزی ساری به دانشگاه  ارتقاء یابد؛ البته در مصوبه هم عنوان نشده به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی؛ بعد از گذشت ۱۷ سال این امر تحقق پیدا نکرد.

این موضوع در مقایسه وضعیت دانشگاه با سایر استان‌های همجوار هم سوالات بیشتری را در ذهن به وجود می‌آورد از جمله اینکه باوجود اینکه برخی استان‌ها یک پنجم جمعیت استان مازندران را ندارند اما وضعیت دانشگاهی آنها کاملا با استان مازندران متفاوت است.

شاید دلیلش هم وضعیت دانشگاه غیرانتفاعی باشد که استان مازندران صدرنشین دانشگاه غیرانتفاعی است؛ شاید هم یکی از عوامل عدم توسعه دانشگاه در مازندران به‌ویژه ساری همین موضوع باشد.

صف‌های دانشجویان ساری در میدان امام خمینی ساری برای عزیمت به دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر و معطلی و بروز حوادث و... هم از دغدغه‌ها و نگرانی‌های نبود دانشگاه جامع در مرکز استان مازندران است.

این مهم در قالب کارزار رسانه‌ای با امضای بالا منتشر شده که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

البته این درخواست و مطالبه سبقه تاریخی دارد؛ طوری‌که در ۲۳ مراد ۱۳۹۴ در پیگیری‌ها تعلل روسای دانشگاه علوم کشاورزی مطرح شده است.

در مصوبه نخستین سفر دولت نهم به مازندران در ۱۶ آذر ماه سال  ۱۳۸۵ هم این مهم طرح شده ولی به‌علت تعارض منافع مسؤولان دانشگاه علوم کشاورزی تعلل صورت گرفته است.

شهرستان ساری با جمعیت بالا و داشتن مسیر هوایی، ریلی، حمل و نقل جاده‌ای و پیشینه تاریخی بهترین شرایط را برای داشتن دانشگاه جامع دارد.

همچنین دانشگاه علوم کشاورزی ساری به مساحت ۱۰۵ هکتار و ساختمان‌های اداری و آموزشی مناسب برای تبدیل به دانشگاه جامع واحد تمام شرایط است.

حق جوانان مرکز مازندران است که فرصت تحصیل در شهر آنها وجود داشته باشد و مجبور نباشند به شهرهای اطراف و استان‌های همجوار رفت و آمد کنند.

گسترش آموزش عالی کشور و تاسیس دانشگاه‌ جامع و تخصصی در مراکز استان‌ها و بعضی شهرهای کوچک بوده‌ایم حتی برخی از مراکز استان‌ها علاوه بر دانشگاه جامع از یک یا چند دانشگاه تخصصی هم برخوردار هستند اما چرا شهر ساری نه؟!

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.