رییس پلیس آگاهی فراجا گفت: مقدمات اجرای طرح «کنترل و پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای» فراهم شده است و طی امروز و فردا در تهران بزرگ و البرز آغاز می‌شود.

فراهم شدن مقدمات اجرای کنترل هوشمند مجرمان حرفه‌ای

به گزارش قدس خراسان، سردار سرتیپ محمد قنبری ظهر یکشنبه در حاشیه همایش سراسری رؤسای ادارات مبارزه با سرقت اظهار کرد: این طرح تا آخر امسال در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: هدف این است که بتوانیم مجرمان را از اقدام به سرقت باز داریم و اگر قصد انجام اقداماتی داشته باشند که بخواهند باند تشکیل دهند بتوانیم در نطفه خفه کنیم.

وی گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین قوه قضائیه و فراجا انجام شده و بنابراین است که با اقدام پلیس آگاهی تمام سارقانی که بیش از سه فقره سابقه محکومیت کیفری دارند و حرفه آنها سرقت است با اقدام قاطع تحت کنترل قرار گیرند.

قنبری افزود: سامانه‌هایی نیز در کشور راه اندازی شده است که با استفاده از آنها حرکات و رفتارهای این سارقان تحت نظارت قرار می‌گیرد و می‌توان با به کارگیری آنها اقدام بازدارنده وسیعی را در کشور در مورد این سارقان اعمال کرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا اظهار کرد: برنامه‌هایی نیز در نظر داریم که اگر این سارقان از اقدامات خود پشیمان شدند و به آغوش جامعه بازگشتند انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که اولویت اصلی ما مبارزه با سرقت به ویژه جرایم خشن است افزود: سرقت خشن خط قرمز ماست و اقدامات ویژه‌ای برای برهم زدن فعالیت مجرمان این نوع جرم در حوزه‌های مختلف انجام شده است و در حال حاضر روند انجام سرقت‌های خشن روند نزولی پیدا کرده است.

قنبری افزود: به صورت همه جانبه عزم جدی نیروی انتظامی مبارزه با سرقت است و در رأس مبارزه با جرم سرقت پلیس آگاهی قرار دارد و برای تحقق این امر برنامه‌های متنوعی داریم که از جمله آنها کنترل مجرمان، استفاده از کارآگاهان باتجربه گذشته، کارشناسی کارآگاهی کشف علمی جرم و افزایش ظرفیت‌ها با کمک مردم و پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: فیلم‌هایی که در صحنه از سارقان گرفته می‌شود نیز از طریق پلیس به علاوه ۱۱۰ ساماندهی می‌شود تا بتوان همه اقدامات را در صحنه انجام داد و بررسی صحنه جرم را به طور کلی و جامع تقویت کرد تا به شعار و هدف گذاری خود مبنی بر یافتن سارق و مجرم، در صحنه جرم دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در این استان، کارآگاهان از شَم پلیسی خوبی برخوردارند و گواه این امر آن که جرایم مهم، در زمان کوتاهی کشف می‌شوند, در حوزه سرقت نیز جلو روند صعودی گرفته شده و بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است و درصد قابل توجهی از جرایم کشف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.