ورزش خراسان رضوی در میان مدعیان لیگ‌های برتر از دیرباز حرف‌ها برای گفتن داشته و همواره برای کسب افتخار، رو در روی حریفان قرار گرفته و از نظر کسب عناوین متعدد و مختلف در لیگ‌های ورزشی جزو بهترین‌ها بوده است.اما اکنون بی‌تعارف باید گفت از آن ورزش پویا چیزی جز یک نام باقی نمانده است!

روزگار ناخوش لیگ برتری‌های ورزش خراسان رضوی!

به گزارش قدس خراسان، ویترین ورزش استان، تیم‌های لیگ برتری و نتایج آن‌ها میان مدعیان هر رشته در کشور به شمار می‌رود؛ آنجایی که بهترین‌ها و آماده‌ترین‌های ورزش در میدان حاضر می‌شوند و برای رسیدن به عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جنگ ستاره‌های ورزش در میدان لیگ برتر، صورت حرفه‌ای به خود می‌گیرد و کسب عنوان در این عرصه به افتخارات باشگاه‌هایی که معمولاً از شهرها و استان‌های مختلف شرکت می‌کنند، می‌افزاید.

ورزش خراسان رضوی در میان مدعیان لیگ‌های برتر از دیرباز حرف‌ها برای گفتن داشته و همواره برای کسب افتخار، رو در روی حریفان قرار گرفته و از نظر کسب عناوین متعدد و مختلف در لیگ‌های ورزشی جزو بهترین‌ها بوده است. رشته‌های تیمی همچون هندبال، والیبال، بسکتبال، فوتبال و فوتسال از این جمله‌اند؛ اما اکنون بی‌تعارف باید گفت از آن ورزش پویا چیزی جز یک نام باقی نمانده است! بررسی شرایط تیم‌های لیگ برتری در رشته‌های توپی از خراسان رضوی ما را به پایانی تلخ هدایت می‌کند.

لیگ برتر فوتبال بدون خراسانی‌ها

لیگ برتر فوتبال که یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فعال در ورزش کشور است، دو سه دوره‌ای می‌شود که نامی از تیم‌های خراسانی در آن وجود ندارد و لیگ برتر که روزگاری حتی با حضور دو نماینده از مشهد و خراسان رضوی برگزار می‌شد، خالی از خراسانی‌ها شده است. داستان فوتبالی‌ها حتی تلخ‌تر از این است؛ چرا که آن‌ها نه تنها در لیگ برتر؛ بلکه در لیگ‌های دسته اول و دوم نیز نماینده‌ای ندارند و در حال حاضر جزو بد کارنامه‌ترین استان‌ها در این رشته به شمار می‌آیند.

آتش رعد بر بسکتبال خراسان

لیگ برتر بسکتبال که تا همین دوره گذشته با حضور همیشگی آویژه صنعت از مشهد نماینده‌ای ثابت و بدون حاشیه را در میان تیم‌های حاضر در آن می‌دید، با کناره‌گیری آویژه، به تیمی عاریه‌ای از مشهد به نام رعد پدافند از ابتدای فصل جدید عادت کرده و با نتایج بسیار ضعیفی که رعد در لیگ برتر به جا گذاشته، چیزی جز زیر سؤال رفتن گذشته بسکتبال خراسان برای ورزش استان نداشته است.

رعد پدافند نماینده قعرنشین خراسان رضوی در این مسابقات، در آخرین دیدار خود در لیگ برتر به مصاف طبیعت اسلامشهر رفت که در پایان همان طور که پیش از این پیش‌بینی می‌شد، متحمل شکستی دیگر شد تا پانزدهمین شکست این تیم در لیگ برتر به ثبت برسد.

رعد پدافند که تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده، بی‌شک جدی‌ترین کاندیدای سقوط است و مشخص نیست دقیقاً هدفش از حضور در رقابت‌های لیگ برتر امسال چه بوده‌ است.

رعد در حال حاضر در رده آخر جدول ۱۲ تیمی لیگ برتر بوده و تنها ۱۷ امتیاز کسب کرده‌ است.

نیان، شمشیری در نیام!

اوضاع و احوال نماینده والیبالی خراسان رضوی نیز در میان تیم‌های لیگ برتر چندان مساعد نیست. نیان‌الکترونیک نه آنچنان بومی بسته شده و نه بازیکنان کارکشته و با تجربه‌ای در اختیار دارد که بتوان به آینده این تیم امید داشت. نیان تا امروز ۱۷ بار در لیگ برتر جاری به میدان رفته که تنها در ۶ دیدار پیروز از میدان خارج شده و ۱۱ دیدار را با شکست پشت سر گذاشته است. این تیم دوازدهم جدول ۱۴ تیمی لیگ برتر است و نباید به صعودش به جمع تیم‌های راه یافته به پلی‌آف خیلی امید داشت. شکست در بازی امروز مقابل شهداب که رده سوم جدول را در اختیار دارد، عملاً رؤیای رسیدن به پلی‌آف را برای نماینده لیگ برتر خراسان به باد خواهد داد.

فوتسال با نماینده‌ای معمولی!

در حالی که عملکرد خوب فرش‌آرا در نیم‌فصل نخست موجب شده ‌بود امیدها برای کسب عنوان سومی لیگ برتر فوتسال توسط تیم باسابقه مشهدی بیش از همیشه شود؛ اما نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های اخیر سبب شد این رؤیا خیلی زود و در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ از بین برود.

فرش‌آرا پس از چند شکست و تساوی، در هفته بیست و یکم به اصلی‌ترین رقیب برای کسب رده سومی، تیم گهرزمین سیرجان رسید و بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد تا دیگر عملاً شانسی برای حضور در جمع سه تیم برتر فوتسال نداشته باشد.

گهرزمین با این نتیجه ۴۲ امتیازی شده و در رده سوم قرار دارد؛ اما فرش آرایی‌ها، با ۳۱ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته‌اند؛ رده‌ای که البته با توجه به عملکرد سایر تیم‌ها و شرایط فعلی فرش‌آرا، اصلاً بعید نیست از دست برود. «آنا صنعت قم» با همین مقدار امتیاز و به واسطه تفاضل گل کمتر در رده ششم است و «سن‌ایچ ساوه» نیز با ۳۰ امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

کوچک‌ترین لغزشی از سوی فرش‌آرا در پنج هفته‌ آتی لیگ برتر فوتسال می‌تواند این تیم را دست‌کم دو رده دیگر تنزل دهد و یک فصل معمولی دیگر را برای فوتسال مشهد رقم بزند.

فرش‌آرا در پنج بازی اخیر خود به چهار شکست و تنها یک تساوی پر گل ۴ بر ۴ مقابل مس سونگون دست یافته و از ۱۵ امتیاز ممکن فقط یک امتیاز را کسب کرده‌ است.

بدترین باخت فرش‌آرا اما به بازی با پوشاک حافظ برمی‌گردد که با توجه به اینکه بازی هفته ۲۲ این تیم در مشهد مقابل گیتی‌پسند، قهرمان لیگ خواهد بود، بعید است در این بازی هم شاگردان حسن‌زاده بتوانند به امتیازی دست یابند.

گذشته درخشان هندبال و نتایج ضعیف فعلی

هندبال خراسان و به ویژه هندبال سبزوار در طول سالیان گذشته از جمله مدعیان همیشگی در رقابت‌های کشوری و باشگاهی بوده است.

نمایندگان خوب و مدعی از این رشته از سبزوار و حتی مشهد در لیگ برتر حضور داشتند و عناوین مختلفی را در کارنامه ورزش خراسان ثبت کردند. تیم هندبال پیکان سبزوار یکی از همان‌هاست. این تیم که روزگاری حتی در آسیا آقایی می‌کرد، اکنون و پس از احیای دوباره، برخلاف گذشته پرافتخارش حرف چندانی برای گفتن در میان تیم‌های مدعی لیگ ندارد و نماینده‌ای معمولی برای هندبال استان به شمار می‌رود.

پیکان سبزوار تا پایان هفته هفتم از هفت بازی دو برد، یک مساوی و چهار شکست بدست آورده و با پنج امتیاز در پله هشتم لیگ ایستاده است؛ جایگاهی که به هیچ‌وجه در شأن و اندازه خاستگاه هندبال خراسان و ایران نیست!

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.