سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه میادین مشکل ناترازی گاز حل می شود،گفت: ما از این طریق می توانیم عقب افتادگی مان از کشورهای که در میادین مشترک سهم دارند را نیز جبران کنیم.

با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه میادین مشکل ناترازی گاز حل می‌شود

مصطفی نخعی،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در بحث توسعه میادین مشترک،گفت: یکی از مصوبات خوب برنامه هفتم در حوزه انرژی این بود که به شرکت ملی نفت و وزارت نفت مجوز دادیم که بتواند سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی انجام دهد و سرمایه خارجی را با اولویت توسعه میادین مشترک جذب کند.

وی اظهار کرد: ما در بالادست نفت و گاز مشکل داریم چون مشکل داریم بخشی از ناترازی های که داریم بویژه در بخش گاز ناشی از عدم سرمایه گذاری در بالادست نفت ‌وگاز است.باید بحث فشار افزایی، ایجاد تاسیسات مختلف و توسعه میادین مشترک انجام شود که به دلیل کمبود منابع اینها انجام نشده است.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: به شرکت ملی نفت مجوز دادیم در بحث سرمایه گذاری های مشترک خارجی، فاینانس خارجی و طرحهای اینگونه ای مشروط به اینکه درست اجرایی شود اجازه سرمایه گذاری دهد تا ناترازی ها حوزه گاز نیز برطرف شود.

نخعی بیان کرد: با این راه حل علاوه بر حل مشکل ناترازی از کشورهای دیگر که در این میادین سهم دارند عقب نمی افتیم. وی خاطر نشان کرد: برای جبران عقب افتادگی خودمان و تامین منافع ملی و مردم باید از همه فرصت ها و زمینه ها استفاده کنیم که یکی از راههایش سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.