نبرد طوفان الاقصی صرفا یک جنگ با رژیم صهیونیستی نیست بلکه در درجه نخست نبردی گسترده با ایالات متحده محسوب می شود چراکه که اقدامات محور مقاومت تمامی پروژه های آمریکا را در منطقه با چالش مواجه ساخته است

انتقام محور شوم از مردم مقاوم غزه / بررسی پشت پرده اقدام یکدست کشورهای غربی در قطع کمک های مالی به «آنروا»

«دولت ما باید از انحطاط اخلاقی در قبال فلسطینیانی که از گرسنگی می‌میرند، شرم کند. این یک تنبیه جمعی است»، این‌ اظهارات تند رهبر پیشین حزب اصلی اپوزیسیون کارگر انگلیس در واکنش به اقدام لندن در تعلیق کمک مالی به آنروا است. موضع گیری جرمی کوربین پس از آن بود که ۹ کشور غربی از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فنلاند، هلند، استرالیا و اسکاتلند در همراهی با تل آویو و به بهانه نقش آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) در همراهی با حمله رزمندگان مقاومت به رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، کمک مالی به این نهاد مهم را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا با استاد به گزارش های دروغ ارتش صهیونیست مدعی است که ۱۲ کارمند آنروا با اتهام دست داشتن در حملات حماس مواجه هستند. با این حال اتخاذ چنین رویکردی آن هم در میانه جنگ و نیاز ساکنان غزه به کمک های بشردوستانه بیشتر، با واکنش های منفی بسیاری مواجه شده و از سوی بسیاری به نسل کشی و کشتار جمعی تعبیر شده است.

آنروا از سال ۱۹۴۹ کمک‌های ضروری را برای آوارگان فلسطینی فراهم کرده است. پس از تحریم این آژانس حمایتی بیم آن می‌رود که وضعیت انسانی در نوار غزه وخیم‌تر شود. بیش از ۸۰ درصد مردم این باریکه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و طبق آمارهای ارائه شده سازمان ملل حدود ۱.۷ میلیون پناهنده فلسطینی در هشت اردوگاه تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

انتقام محور شوم از مردم مقاوم غزه / بررسی پشت پرده اقدام یکدست کشورهای غربی در قطع کمک های مالی به «آنروا»

برنامه مهاجرت اجباری فلسطینی ها

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران طی گفت وگو با قدس درباره تعلیق کمک کشورهای غربی به آنروا و تبعات آن گفت: مسأله کاملا روشن است؛ نبرد طوفان الاقصی صرفا یک جنگ با رژیم صهیونیستی نیست بلکه در درجه نخست نبردی گسترده با ایالات متحده محسوب می شود چراکه که اقدامات محور مقاومت تمامی پروژه های آمریکا را در منطقه با چالش مواجه ساخته و برای همین واشنگتن به دنبال استفاده از  همه امکانات خود در عرصه های بین المللی است تا بتواند مقاومت در نوار غزه را شکست دهد.

وی با بیان اینکه محروم کردن فلسطینی ها از منابع درامدی در شرایط ویژه انسانی فشار زیادی بر ساکنان نوار غزه وارد می کند تصریح کرد: این جزئی از برنامه گرسنگی دادن و مهاجرت اجباری ملت فلسطین است و همچنین به دنبال آن هستند تا از این طریق به مقاومت فشار وارد کنند. بنابراین ما این اقدام را یک اقدام جنگی علیه ملت فلسطین می دانیم که توسط دولت های جنایتکار غربی انجام می شود؛ دولت هایی که عامل اصلی مصیبت های مردم فلسطین هستند. همان هایی که رژیم صهیونیستی را در این منطقه کاشتند و از آن حمایت می کنند و در این شرایط حساس ملت فلسطین را از هرگونه کمکی محروم می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران قطع کمک های مالی کشورهای غربی به آنروا را فرافکنی آنها برای جبران شکست های میدانی رژیم صهیونیستی از مقاومت در غزه دانسته و افزود: امروز بیش از یکصدو پانزده روز از عملیات هفتم اکتبر می گذرد و مقاومت همچنان قدرت برتر در عرصه میدانی است. نوار غزه همچنان مقاومت می کند و کرانه باختری در آستانه انفجار است؛ حزب الله در شمال و مقاومت اسلامی در عراق می جنگد و یمنی ها خط تجارت رژیم صهیونیستی را قطع کرده اند و در حال مقابله با آمریکا و انگلیس هستند. ما به تحقق اهداف مقاومت ایمان داریم و این دلیل عصبانیت و توطئه هیا مداوم آنهاست.

انتقام محور شوم از مردم مقاوم غزه / بررسی پشت پرده اقدام یکدست کشورهای غربی در قطع کمک های مالی به «آنروا»

مردم غزه گروگان غرب

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز در گفتگو با قدس معتقد است: آمریکا به همراه برخی از متحدان اروپایی خود برای فشار بر مردم فلسطین و نیز ایجاد شکاف بین مردم و رزمندگان حماس و جهاد اسلامی به دنبال توطئه جدید در عرصه کمک رسانی به غزه است اما مردم فلسطین همواره آگاهانه در صدد تقویت جنبش های مبارز هستند و هرگز تحت فشار کشورهای غربی قرار نخواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در سه ماه ونیم اخیر  محور غربی- عبری  در عرصه میدان شکست های بزرگی متحمل شد و ایستادگی مردم غزه به نقشه محور غربی عبری برای کوچ اجباری فلسطینی ها را به ناکامی کشاند. وی با اشاره به رروند نسل کشی صهیونیست ها در غزه، گفت : تمام تلاش اسرائیل فشار بر مردم و خلع سلاح مقاومت در غزه بود ولی موفق نشد، حتی کشورهای پیرامون نوار غزه با این اقدام صهیونیست ها مخالف هستند.

او با بیان اینکه آنروا یک سازمان بین المللی است و هیچ کشوری اجازه تهمت به این مجموعه را ندارد، افزود: آنروا که تقریباً به طور کلی از طریق کمک‌های داوطلبانه دولتی تأمین می‌شود، مدت‌ها مورد انتقاد رژیم صهیونیستی بوده است. این آژانس تأمین کمک‌های بشردوستانه و حمایت از آوارگان فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن را بر عهده دارد. این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار داشت: این در حالی است رژیم صهیونیستی به سازمان آنروا که یکی از مجموعه های بین المللی است اتهام کمک رسانی به حماس را می زند این آژانس یک موسسه کمک رسان است، البته این اتهام زنی ها بهانه و توجیهی برای قطع کردن کمک های کشورهای غربی به مردم فلسطین است.کشورهای اروپایی  با این اقدام خود اثبات کردند همواره در کنار رژیم صهیونیستی در برابر ملت فلسطین قرار دارند.

عقده گشایی از نهادهای بین المللی

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در طول سه ماه ونیم گذشته اسرائیل در حوزه های اطلاعاتی، میدانی، نظامی و سیاسی با شکست های متعددی مواجه شده و آخرین نوبت رای دادگاه بین المللی  لاهه بوده، که بر علیه این رژیم حکم صادر شده است، افزود: این مسئله نشان می دهد اسرائیل با چالش های جدی در عرصه های مختلف مواجه شده و در آینده نیز حتی ممکن است رای دادگاه به شورای امنیت منتقل شود و بر همین اساس رژیم صهیونیستی تحت بند هفتم منشور سازمان ملل قرار بگیرد، البته آمریکا و انگلستان ممکن است این پیش نویس قطعنامه علیه اسرائیل را وتو کند ولی رای دادگاه لاهه یک رای الزام آور است. در این شرایط رژیم صهیونیستی برای پاسخ به افکار داخلی نیازمند حاشیه سازی در غزه است و تنها عاملی که می تواند به این رژیم کمک کند عقده گشایی از نهادهای بین المللی پس از شکست در دادگاه لاهه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.