سپهر خلجی با تأکید بر اینکه دولت همه ظرفیت‌های خودش برای تحقق انتخاباتی با مشارکت بالا و سالم را به کار گرفته است، گفت: «مردم باید احساس کنند حضورشان در انتخابات می‌تواند تغییر ایجاد کند و مشکلات را کاهش دهد».

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفت‌وگو با قدس مطرح کرد؛ همه ظرفیت‌ها در خدمت انتخابات پرشور

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار قدس در خصوص تدابیر دولت برای تحقق انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تدارک برای برگزاری انتخابات از ماه‌ها قبل در وزارت کشور صورت گرفته و آمادگی‌های لازم در سطح بالا به وجود آمده، گفت: «اگرچه برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور و دولت است و ما مجری هستیم، اما در این زمینه همه ارکان نظام مسئولیت دارند تا چهار راهبرد اصلی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب؛ یعنی برگزاری انتخاباتی توأم با امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت محقق شود».

وی خاطرنشان کرد: «در همه این چهار حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم در دولت صورت گرفته و مأموریت دستگاه‌ها ابلاغ‌شده و به جد نیز پیگیری می‌شود. تمام تلاش دولت هم این است که زمینه‌ای ایجاد شود تا حداکثر ممکن حضور مردم را برای انتخاب نمایندگان خود و تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد شاهد باشیم».

از همه ظرفیت‌ها برای انتخابات پرشور استفاده می‌کنیم
خلجی بابیان اینکه دولت از همه ظرفیت‌های خودش برای برگزاری یک انتخابات با مشارکت بالا و سالم استفاده می‌کند، اظهار کرد: «شخص آقای رئیس‌جمهور هم در این زمینه بسیار حساسیت دارند و تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف تعیین و ابلاغ کرده‌اند».

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: «در کنار این آقای رئیسی بر تماس و تعامل با همه جریان‌ها و احزاب سیاسی و شنیدن حرف‌های آن‌ها و تشویش و ترغیب آن‌ها به فعال شدن در انتخابات توجه دارند که برگزاری جلسه با دبیران کل و سران احزاب و تشکل‌های سیاسی و شماری از فعالان و چهره‌های مطرح سیاسی توسط ایشان در همین راستا انجام گرفت و حرف‌ها و مطالبات آن‌ها و دیدگاه‌های رئیس‌جمهور و دولت نیز به‌صراحت گفته شد و درنتیجه زمینه تعامل خوبی میان دولت و احزاب و جریان‌ها فراهم‌شده است».

وی افزود: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی که صورت گرفته، در باقیمانده این ایام شاهد تحقق آنچه خیر و مصلحت کشور است، باشیم.
وی در خصوص اینکه یک ماه مانده به انتخابات هنوز به نظر می‌رسد یک فضای رقابتی و شورونشاط انتخاباتی لازم شکل نگرفته، گفت: به نظرم انتخابات روال طبیعی خودش را طی می‌کند و سنوات گذشته هم همین بوده است.

وی اظهار کرد: هنوز مرحله بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض‌ها تمام نشده و مطمئن هستیم مرحله تبلیغات انتخاباتی نامزدها که آغاز شود مثل ادوار قبل فضای انتخاباتی و شور و هیجان‌های روزهای انتخابات هم دوباره شکل خواهد گرفت. 

خلجی با تأکید بر اینکه انتخابات، هم تکلیف و هم حق است، افزود: کاری که ما اکنون باید بکنیم ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت مردم و حضور آن‌ها در انتخابات و پای صندوق‌های رأی با شور و اشتیاق است. مردم باید احساس کنند حضورشان در انتخابات می‌تواند تغییر ایجاد کند و به اصلاح امور بینجامد. قطعاً حضور مردم اثرگذار است و مشکلات را کاهش خواهد داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.