معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی این محصول از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

خبر خوش معاون استاندار برای گوجه کاران بوشهری

به گزارش قدس آنلاین، علی باستین اظهار کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان گوجه فرنگی با پیگیری لازم حذف عوارض صادراتی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر افزود: برداشت این محصول از آذر ماه آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: اکنون اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که حمایت ویژه از تولیدکنندگان این محصول ضرورت دارد.

باستین ادامه داد: استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است و محصول تولیدی گوجه کاران این استان علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی هم صادر می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان‌های دشتی، دیر و دشتستان عمده تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر هستند که در این عرصه بیش از ۱۲ هزار نفر امرار معاش می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.