۳۰ صادرکننده، تولیدکننده، خادمین صادرات و افراد برتر استان خراسان جنوبی در این حوزه با حضور مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تجلیل و قدردانی شدند.

۳۰ صادرکننده برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند + تصویر

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی با حضور مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار در وزارت صنعت معدن تجارت، استاندار خراسان جنوبی و دیگر مسئولان از ۳۰ نفر صادرکننده، تولیدکننده و خادمین صادرات و افراد برتر استان تجلیل شد. 

امیرحسین اسدی در این مراسم با بیان اینکه ارزش هر تن محصول صادراتی کشور حدود ۳۸۵ دلار و کالای وارداتی حدود ۱۴۰۰ دلار است اظهار داشت: تولیدکنندگان به فن‌آوری در عرصه صادرات فکر کنند، چراکه نسبت به علم روز در حوزه صادرات عقب هستیم.

خراسان جنوبی باید به قطب فناوری و فرآوری گوهر سنگ در خاورمیانه تبدیل شود

وی با بیان اینکه مشکلات در حوزه صادرات به خودمان برمی‌گردد، افزود: صادرکنندگان باید در زمینه تبلیغات، بازاریابی و استفاده از ظرفیت‌های روز دنیا استفاده کنند. فعالان اقتصادی باید الگوهای نوین تراکنش مالی و فروش کالا را یاد بگیرند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی می‌تواند به‌عنوان معرف برترین صادرکنندگان و تولیدکنندگان مطرح شود. مقرر شده تا سال ۱۴۰۵ خراسان جنوبی به قطب فناوری و فرآوری گوهر سنگ در خاورمیانه با حداقل صادرات یک میلیارد دلار تبدیل شود. 

عدم تخصیص تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان خراسان جنوبی

مصطفی نخعی نیز در این مراسم  تأکید کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید مجهز به علم باشند و به ابزار دانش و تجربه و فناوری مجهز شوند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای رونق تولید، اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولیدی راکد و احیای واحدها از مهمترین اقدامات دولت بوده و مجلس هم اقدامات خوبی انجام داده است.    

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم تخصیص تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان، بیان کرد: رفع تعهدات ارزی از مشکلات مهم پیش روی فعالان اقتصادی بوده که باید رفع شود.  

وی با تأکید بر اینکه باید از قابلیت‌های استان اعم از پتانسیل‌های مرزی، فرهنگی و گردشگری استفاده بهتری شود، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، همسایگان کشور مهم بوده که باید از ظرفیت ایجاد شده برای پیشرفت استان استفاده کنیم.

نخعی خواستار توجه به مشکلاتی اعم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض گمرکی و غیره شد و گفت: تلاش می‌کنیم در مجلس صدای صادرکنندگان برای ایجاد شرایط مناسب‌تر باشیم. 

رشد ۸۲ درصدی صادرات خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری میزان صادرات استان، ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. 

محمدکوه‌گرد با بیان اینکه صادرات ما به افغانستان رتبه بالاتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد، گفت: طبق آمار ۱۰ ماهه امسال، صادرات خراسان جنوبی ۸۲ درصد رشد دارد. 

وی، یکی از محورهای توسعه هر کشور را ترانزیت دانست و افزود: کالاهای ترانزیتی استان به چهار قلم کالا محدود بوده که با پیگیری‌های انجام شده، می‌توانیم کل کالاها را ترانزیت کنیم.  

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق آمار ۱۰ ماهه سال جاری،  ترانزیت از مرز ماهیرود ۲۹۰ درصد افزایش داشته است این در حالی است که مسیر ریلی و دریایی نداریم.

توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری عامل پویایی اقتصاد است

استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه چیزی که می‌تواند اقتصاد را پویا کند و رفاه را برای مردم رقم بزند، توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری است که اغلب استان‌های کشور به این سمت رفته‌اند اظهارداشت: فاصله خراسان جنوبی با استان‌های دیگر زیاد است، اما علی‌رغم مشکلات، شاهد رشد آمارها و ارقام صادرات و ترانزیت کالا هستیم.

جواد قناعت با اشاره به ضعف خراسان جنوبی در زیرساخت‌ها، افزود: تأمین آب و برق صنایع از جمله دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در استان است که باید زیرساخت‌ها در این رابطه مهیا شود. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین زیرساخت‌های استان، گفت:  تنها در حوزه زیرساختی ۱۸ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه زیرساختی خراسان جنوبی است.

قناعت با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی، اظهار داشت: انتقال آب دریای عمان به استان با ۵۰ همت اعتبار در دستور کار بوده و انشعابات آن در خراسان جنوبی ۲۷۰ کیلومتر طول دارد. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌ها در زمینه شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود، افزود: واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان نیز در دست پیگیری است.‌ 

وی بیان کرد: امسال تا شهریورماه، ۲۰۵ واحد راکد فعال شدند که تداوم این ریل‌گذاری نیازمند تعامل دولت و بخش خصوصی است. 

در پایان این مراسم، ۳۰ نفر صادرکننده، تولیدکننده، خادمین صادرات و افراد برتر در این حوزه با حضور مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تجلیل و قدردانی شدند.

۳۰ صادرکننده برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند + تصویر

۳۰ صادرکننده برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند + تصویر۳۰ صادرکننده برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند + تصویر

۳۰ صادرکننده برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند + تصویر

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.