پروژه ۳۰ ساله پاتاوه- دهدشت که میلیاردها تومان هزینه آن شده همچنان بحث‌برانگیز و زیر سوال است.

پروژه ۳۰ ساله و بلاتکلیف پاتاوه- دهدشت

به گزارش قدس آنلاین؛ آرام آرام به تعطیلات نوروزی و مسافرت‌ها و ترددهای بالا در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک می‌شویم.

با راه‌اندازی جاده پاتاوه به دهدشت بعد از بیش از سه دهه اکنون بسیاری از مسافران و گردشگران و مردم مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مسیر تردد خود را در این جاده قرار داده‌اند مردمی که بیش از سه دهه چشم‌اند انتظار چنین پروژه‌ای بودند.

آن‌ها امیدوار هستند که سریع‌تر و راحت‌تر و البته بدون حادثه شمال و جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد را طی کرده و دیگر نیازی نباشد تا با عبور از استان فارس پیچ و خم‌های جاده بابا میدان یاسوج و یا جاده پرخطر سرفاریاب از آن سر استان به این سر استان سفر کنند.

اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از سه دهه از عمر پروژه پاتاوه- دهدشت اکنون نیز همچنان محور دارای مشکل است به نحوی که شنیده‌ها می‌گوید پلیس راه این جاده را تایید نکرده چرا که محور پاتاوه دهدشت نیازمند تجهیز به برخی علائم و روشنایی و سایر ملزومات است.

در این محور بحث سوخت و گازوئیل خودروهای سنگین نیز مطرح بوده و می‌بایست هرچه زودتر مسئولان کشوری و استانی تمهیدی برای این مشکلات بیاندیشند هر چند باید راه‌اندازی این محور را به مسئولانی که شبانه روز پیگیر بودند تبریک گفت.

اما به مصداق ضرب المثل معروف ایرانی «کار را آن کرد که تمام کرد» گویی با وضعیت فعلی این جاده هنوز افتتاح نشده چرا که حرف و حدیث در آن زیاد است جاده‌ای که همه استان برای راه‌اندازی آن چشم انتظار بودند و میلیباردها تومان اعتبار و بودجه هزینه آن شد چنین حرف و حدیث‌هایی همه تلاش‌ها و هزینه‌ها را زیر سوال می‌برد.

اما درد اصلی اینجاست که فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید در مورد جاده پاتاوه به دهدشت اگر ضعف‌های این جاده رفع نشود مشکلات ما چندین برابر می‌شود که تاکنون یک مورد از مشکلات این محور برطرف نشده است!!.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.