مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مرکزی گفت: پنج مجوز سرمایه گذاری جدیدی توسط هیات سرمایه‌گذاری خارجی امسال در این استان صادر شد.

صدور۵ مجوز سرمایه گذاری خارجی در مرکزی

به گزارش قدس انلاین، سعید ملااسماعیلی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان، از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز پنج سرمایه گذاری خارجی جدید به ارزش ۵۳ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار توسط هیأت سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران در استان صادر شده‌است.

وی افزود: مجوزهای صادر شده در استان مرکزی از نظر ارزشی امسال نسبت به سال گذشته ۵۳ برابر افزایش داشته‌است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا سرمایه گذاری خارجی از سوی یک نفر به ارزش یک میلیون دلار در این استان جذب شده که این مهم نشان از ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران بین المللی است.

ملااسماعیلی گفت: همچنین یک مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۲۸ میلیون یورو در حوزه تجهیزات پزشکی نیز از کشور سوئیس در استان اخذ شد که با شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاری خارجی سامانه SDI استان مرکزی با شناسایی بیش از ۱۵۰ لایه اطلاعات مکانی راه اندازی شده و مقرر شده است با استفاده از این ظرفیت استان‌ها اطلس جامع سرمایه گذاری کشور در ایام دهه مبارک فجر رونمایی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در راستای معرفی جایگاه اقتصادی این استان به متقاضیان سرمایه گذاری، تعداد ۲۵ عنوان فرصت سرمایه گذاری جدید با اطلاعات کامل و مطالعات امکان سنجی انجام شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان آماده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.