یک نماینده مجلس : باید با برنامه ریزی های دقیق و همه جانبه مشکل ناترازی بنزین حل شود و با اصلاح صنعت خودروسازی، تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور افزایش یابد، در واقع استفاده از برق و گاز به عنوان سوخت جایگزین بنزین، تنوع در سبد سوخت مصرفی را زیاد و میزان وابستگی این سبد به بنزین را کم می کند.

استفاده از برق و گاز به همراه دوگانه سوزی خودروها راه غلبه بر ناترازی بنزین

یکی از راه های مهم در کنترل ناترازی بنزین تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور است، مسئله ی ناترازی بنزین یک موضوع نگران کننده و موثر در وضعیت اقتصادی و شرایط زیست محیطی است که باید برای حل آن تصمیمی جدی اتخاذ شود. تولید خودروهای دوگانه سوزی که گاز به عنوان سوخت دیگر آن هاست می تواند کمک شایانی در کاهش مصرف بنزین کند همچنین تولید و واردات خودروهای برقی نیز نقش به سزایی در کاهش وابستگی سبد سوخت کشور به بنزین خواهد داشت. با توجه به منابع برق و گاز موجود در کشور باید صنعت خودروسازی به سوی تولید خودروهای دوگانه سوز و برقی حرکت کند. تلاش ها باید در جهت تنوع بخشیدن به سبد سوخت مصرفی در کشور باشد.

نماینده ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ناترازی بنزین و راه های کنترل آن بیان کرد: به منظور کنترل ناترازی بنزین، صنعت خودروسازی کشور باید به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کند در حقیقت اولویت باید تولید این خودروها در داخل باشد. در کشور اقداماتی در حال انجام شدن است و پانزده هزار مگاوات برق خورشیدی و حدود پنج هزار مگاوات برق گازی وجود دارد.

جعفر قادری در ادامه تصریح کرد: طبیعتا برای کنترل ناترازی و ثبات بازار بنزین و همچنین رفع مشکلات مربوط به آلایندگی هوا باید به سوی اصلاح صنعت خودروسازی و تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کنیم. در حال حاضر هر لیتر بنزین یا هر لیتر گازوئیل برای ما به اندازه ی یک دلار تمام می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تولید خودروهای برقی آن هم در حالی که ما شرایط و توانایی استفاده از انرژی ملی خورشیدی را داریم و برق اتمی می تواند با هزینه ی کمتری برق ما را تامین کند، قطعا اقدامی مثبت است و باید به سمت آن حرکت کرد. با توسعه تولید خودروهای هیبریدی در کنار کنترل ناترازی بنزین می توانیم مسئله ی آلودگی هوا به ویژه در کلانشهر ها را نیز حل کنیم.

وی در ادامه متذکر شد: نگرانی هایی در خصوص تعداد باجه های سوخت وجود داشت که برای حل آن شورای اقتصاد کشور مصوبه ای را  تصویب کرد که شاید بتوان گفت یکی از اقدامات مثبت این شورا در کوتاه مدت بود، این مصوبه حاکی از احداث و استقرار فوری جایگاه های سوخت CNG در استان های ساحلی بود. توزیع سوخت به صورت گاز CNG از قاچاق سوخت جلوگیری می کند زیرا امکان قاچاق این گاز وجود ندارد. می توان در حاشیه ی مناطق مرزی نیز اقدام به احداث جایگاه CNG کرد و با این شیوه عملا جلوی قاچاق سوختی را گرفت.

نماینده مردم شیراز اشاره کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق و همه جانبه مشکل ناترازی بنزین حل شود و با اصلاح صنعت خودروسازی، تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور افزایش یابد، در واقع استفاده از برق و گاز به عنوان سوخت جایگزین بنزین، تنوع در سبد سوخت مصرفی را زیاد و میزان وابستگی این سبد به بنزین را کم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.