سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بحث و جدال کنونی درباره فعالیت آنروا پس از اتهام‌زنی رژیم اسرائیل به برخی کارکنان این آژانس مبنی بر ارتباط با حماس، باعث انحراف افکار عمومی از بحران انسانی در نوار غزه خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی: بحث بر سر «آنروا» باعث فراموشی بحران انسانی در غزه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «کریستین لیندمایر» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری روزانه در ژنو گفت: نباید اقدامات جنایاتکارانه بدون مجازات بمانند اما بحث و جدل کنونی فقط منجر به انحراف افکار عمومی از حوادثی می‌شود که هر روز، هر ساعت و هر دقیقه در غزه رخ می‌دهند. به همین دلیل نباید مشکلات واقعی و میدانی را فراموش کنیم.

لیندمایر افزود: «تدروس ادهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورهای کمک کننده به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطین (انروا) خواست از قطع کردن کمک‌هایشان به این نهاد امدادرسان در شرایط حساس کنونی، خودداری کنند زیرا این اقدام، فقط به زیان مردم غزه خواهد بود که به شدت نیازمند کمک هستند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی درباره بحث و جدال کنونی درباره انروا اظهار تاسف کرد و گفت: این امر، فارغ از اهمیتش، منجر به نادیده گرفتن حدود ۲۷ هزار قربانی این جنگ می‌شود که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

لیندمایر همچنین اضافه کرد: بحث و جدال باعث فراموش شدن این واقعیت می شود که یک ملت، به طور کامل از دسترسی به آب آشامیدنی، غذا، پناهگاه و برق محروم است و به طور مداوم حتی در مناطقی که تا مدتی قبل به عنوان منطقه امن مشخص شده‌بودند، مورد بمباران قرار می‌گیرند.

شماری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان به دنبال اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به انروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته، کمک‌هایشان را به این نهاد امدادرسان قطع کردند.

هفته گذشته، یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده‌است.

«فیلیپ لازارینی» رییس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می‌شود در حملات اکتبر به اسرائیل دست داشته‌اند، فسخ می‌کند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

براساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.