تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در اولین بازی مرحله حذفی خود در جام ملت‌های آسیا مقابل سوریه قرار می‌گیرد و لحظات حساسی مقابل شاگردان هکتور کوپر خواهد داشت.

توانایی حضور در فینال آسیا را داریم

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت این مسابقه حساس مجله تصویری قدس (میدان) گفت‌وگویی داشته است با میرشاد ماجدی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در ادامه می‌خوانید.

*بازی تیم کشورمان مقابل سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازی مقابل سوریه مهم است و قطعاً رقابت راحتی برای بازیکنان ما نخواهد بود. اگر کادر فنی تیم کشورمان تیم ملی سوریه را به خوبی آنالیز کرده باشد، می‌داند بازیکنان این تیم کیفیت بسیار مناسبی دارند و می‌توانند کار تیم ما را در بازی سخت کنند. با این حال ایران هم تیم پرقدرتی دارد و بازیکنان ملی‌پوش ما می‌توانند با یک بازی هوشمندانه مقابل سوریه پیروز شوند.

*سوریه در دفاع تیم بسیار خوبی است. قبول دارید؟

بله ، همین‌طور است، اما با وجود اینکه یک گل خورده، از آن طرف هم فقط یک گل زده و به همین دلیل فکر می‌کنم با یک برنامه خوب می‌توانیم بر آن ها غلبه کنیم. البته ما باید حواسمان باشد؛ چراکه سوریه هم مانند خیلی از تیم های درجه 2 در آسیا پیشرفت کرده است.

*به نظر شما عملکرد بازیکنان تیم ملی کشورمان تاکنون چگونه بوده است؟

بازیکنان ما در همه خطوط به ویژه خط حمله بسیار درخشان بوده‌اند و عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. به طور کلی ایران در آسیا از نظر نیروی انسانی نه دوم ، بلکه در رده اول است. ما بازیکن نخبه در سطح کشور زیاد داریم و دراصطلاح ژن فوتبالی‌مان خوب است، ولی شما کشورهای دیگر را در همین جام ملت‌ها دیده اید که بیشتر از بازیکنان دو رگه استفاده کرده‌اند.

*آینده کاری امیر قلعه‌نویی را چگونه می‌بینید؟ او در تیم ملی خواهد ماند؟

بدون شک بستگی به نتیجه تیم ملی در جام ملت‌ها دارد و چون جامعه فوتبالی ما نتیجه گراست، عمر حضور سرمربی نیز وابسته به همین موضوع است. با این حال من معتقدم درهمه رده های ملی باید سرمربی ایرانی باشد؛ چرا که این مسئله بیشتر با فرهنگ ما سازگار است.

*آیا تیم ملی ایران می‌تواند به فینال جام ملت‌های آسیا برسد؟

 به نظر من تیم ما توانایی حضور در فینال را دارد، چون تیم ملی این دوره از نسل بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند به موفقیت‌های بسیاری برسد. ما نیز به عنوان جامعه فوتبال باید از تیم و کادر فنی حمایت کنیم و انرژی منفی را به حداقل برسانیم؛ چرا که این موضوع می‌تواند تأثیر منفی در اردوی تیم ملی بگذارد. با همه این‌ها امیدواریم در این مرحله سوریه را شکست دهیم.

 

*حضور در فینال جام ملت‌ها و قهرمانی به روحیه فوتبال ما نیز کمک خواهد کرد. اینطور نیست؟

حاضر شدن در فینال برای فوتبال ما در سطح آسیا اقتدارآفرین است و نشان می‌دهد ما می‌توانیم با وجود کمبود امکانات هم به جاهای بسیار خوبی برسیم و حرف‌های زیادی برای زدن در این قاره داشته باشیم. ضمن اینکه این موضوع برای فدراسیون فوتبال و تیم‌های ما نیز آورده مالی قابل توجهی خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.