عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مجوزی برای ادامه فعالیت معلمان بازنشستگان، نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای سال آینده صادر شد.

تدبیر مجلس برای حل بحران کمبود معلم در سال آینده

شیوا قاسمی پور با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳ مجوزی برای معلمان بازنشسته گرفته شد که این عزیزان بتوانند به جای ۶ ساعت در هفته ۲۴ ساعت اجازه تدریس داشته باشند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اما متأسفانه به دلیل بی مهری‌های انجام شده به بازنشستگان طی سال های گذشته از جمله تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت و پرداخت دیرهنگام حق التدریس آن‌ها نسبت به این مسئله استقبال خوبی صورت نگرفت که امیدواریم با پرداخت هرچه سریع‎‌تر این مطالبات بتوانیم ایجاد انگیزه را در معلمان بازنشسته احیا کنیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، مجوزی برای به کارگیری معلمان دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی صادر شد تا از توان این عزیزان نیز در سال ۱۴۰۳ استفاده شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس درباره اینکه چرا نامی از مربیان پیش دبستانی در مصوبه مجلس نیامده است، گفت: منعی برای ادامه همکاری با نیروهای پیش دبستانی وجود ندارد و این عزیزان در حال حاضر نیز مشغول به کار هستند. ضمن اینکه نیروهای پیش دبستانی نیروی غیردولتی محسوب می‌شوند که نیازی به قانون مجلس ندارند.

قاسمی پور تصریح کرد: امیدواریم در طرح ساماندهی همه این گروه‌های فعال در آموزش و پرورش تبدیل وضعیت شده و به یاری آموزش و پرورش برسند و امیدواریم این نیروها نیز مانند معلمان پیش از سال ۱۳۹۱ ساماندهی و تبدیل وضعیت شوند.

گفتنی است در بند (خ) تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است؛ وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش یاران و آموزش  دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق‌التدریسی اقدام کنند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.