جشن تکلیف ۱۲۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی بخش شهرآباد بردسکن برگزار شد.

برگزاری جشن تکلیف ۱۲۰ دانش آموز دختر بخش شهرآباد بردسکن

به گزارش قدس خراسان، در مراسمی با حضور امام جمعه موقت، مدیر آموزش و پرورش، بخشدار شهرآباد، فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر شهرآباد و معاونین و کارشناسان ستادی حوزه آموزش و پرورش این شهرستان مراسم جشن تکلیف ۱۱ واحد آموزشی بخش شهرآباد برگزار شد.

در مراسمی جشن تکلیف ۳۰ دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی آموزشگاه‌های شهید شهسواری روستای زنگینه و شهید توکلی روستای کاظم آباد برگزار شد.

همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت متمرکز به همت آموزشگاه پری محمد خان حسن آباد و با مشارکت ۹ آموزشگاه از  شهر شهرآباد و روستاهای فیروزآباد،کلاته نو،علی آبادک، رحمانیه، شهرآباد خرم آباد، سیف آباد، محمدآباد در محل تکیه ابوالفضلی روستای حسن آباد از توابع بخش شهرآباد جشن تکلیف بیش از ۹۰ دانش آموز دختر پایه سوم برگزار شد.

در این مراسم معنوی دانش آموزان به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند و آغاز فصل بندگی و عبادت پروردگار را گرامی داشتند.

در این مراسم برنامه‌های شاد و جذاب ویژه دانش آموزان دختر پایه سوم با حضور گروه فرهنگی هنری شهرستان برگزار شد.

در این مراسم علی اکبر چراغیان، رییس آموزش و پرورش بردسکن به اهمیت سن تکلیف، انجام واجبات و ترک محرمات بعد از سن تکلیف اشاره کرد و نکاتی در مورد مسائل دینی، شرعی و احکام برای دانش آموزان بیان کرد.

رییس آموزش و پرورش بردسکن افزود: این جشن از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می کند که برای هر فردی در طول زندگی فقط یک بار اتفاق می‌افتد و به هیچ وجه تکرار نمی‌شود ولی جشن‌ها و مراسماتی که فرد در زندگی می‌گیرد می‌توانند چندین بار تکرار شوند.

وی افزود: انجام فرایض دینی بعد از سن تکلیف و شرکت حداکثری دانش آموزان در نماز جمعه مورد تاکید است.

در پایان دانش آموزان نماز ظهر و عصر خود را به جماعت اقامه کردند و به هر یک دانش آموزان سجاده و چادر نماز و هدایای فرهنگی اهداء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.