حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، فریضه اعتکاف امسال ۱۴۰۲ را اتفاقی مبارک دانست و بیان کرد: برنامه ویژه و اتفاق شگرف اعتکاف امسال خلاقیت و نوآوری‌هایی بود که در نحوه برگزاری این فرضیه الهی به وقوع پیوست، مثل اعتکاف مادر و فرزندی، اعتکاف دانش‌آموزی و نوجوانان و اعتکاف متخصصان، پزشکان، کارآفرینان و...

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات از رشد 30 درصدی معتکفین امسال خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی، تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی از حضور یک میلیون نفر معتکف در مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال با استفاده از تجربیات ادوار گذشته و روزآمد کردن شیوه برگزاری اعتکاف، شاهد رشد ۳۰ درصدی حضور معتکفین در مساجد و هیأت کشور بودیم. به ویژه اینکه امسال بیش از یک میلیون نفر در مساجد سراسر کشور حضور داشتند و از این تعداد بیش از ۸۰ درصد آن‌ها جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان بودند. اگر موانع و مشکلات نبود معتقدیم که می‌توانستیم شاهد حضور ده‌ها برابری ظرفیت حضور دانش‌آموزان باشیم.

معاون فرهنگی-تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی فریضه اعتکاف امسال ۱۴۰۲ را اتفاقی مبارک دانست و بیان کرد: برنامه ویژه و اتفاق شگرف اعتکاف امسال خلاقیت و نوآوری‌هایی بود که در نحوه برگزاری این فرضیه الهی به وقوع پیوست، مثل اعتکاف مادر و فرزندی، اعتکاف دانش‌آموزی و نوجوانان و اعتکاف متخصصان (پزشکان، کارآفرینان، ورزشکاران و ...).

او کار ویژه مراسم اعتکاف را تمرکز به روی حلقه‌های میانی و حلقه‌های تربیتی عنوان کرد و گفت: امسال صدها مسجد با هماهنگی کانون‌های مساجد، امور مساجد، آموزش و پرورش به صورت اختصاصی میزبان دانش‌آموزان بود، تا دانش‌آموزان با تشکیل حلقه‌های معرفتی و تربیتی به گفتگو و مباحثه بپردازند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی برگزاری اعتکاف در شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده را اتفاقی پر برکت تلقی کرد و اظهار داشت: امسال نه تنها شهرهای بزرگ و پر جمعیت بلکه در مناطق دورافتاده و شهرهای کوچک نیز شاهد برپایی جشن معنویت بودیم، جشنی که خود مردم هر منطقه بانی و پایه‌گذار آن بودند. در اصل ما یک‌بار دیگر شاهد برپایی جشن مردمی بودیم. مردم روستاها و شهرها به صورت خودجوش امکانات و زیرساخت‌های برگزاری این فریضه الهی را فراهم کردند و نگذاشتند که چراغ مسجد یا حسینیه‌شان در این چند روز عبادی خاموش باشد.

او با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۸ هزار مسجد میزبان معتکفین بودند، عنوان کرد: پارسال ۶۰۰۰ مسجد و امسال به نظر میرسد ۸۰۰۰ مسجد نقش آفرینی کردند. اعتکاف‌های ما از ۵ تا ۱۰ نفره در روستاها بودند تا اعتکاف چند هزار نفری در حرم مطهر رضوی و مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در شهر قم.

معاون فرهنگی _ تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: برگزارکننده میدانی مراسم پر فیض اعتکاف مردم هستند، مساجد، هیأت و سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کند در همان لایه راهبری پشتیبان و حمایت کننده مردم باشد. البته خود را مبرا از خلأ و مشکلات نمی‌دانیم. دچار ضعف زیرساختی هستیم، چراکه هر فضایی که بخواهد اعتکاف برگزار کنند و میزبان مردم باشد، الزام و شرایط برگزاری اعتکاف را نیز باید داشته باشد، که امیدواریم با همت مسئولین حضور مردم بهتر شکل بگیرد و زیرساخت‌ها انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.