وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای رومانیایی خود در یک نشست خبری اعلام کرد: ممانعت اسراییل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه نباید پذیرفته شود.

وزیر خارجه ترکیه: ممانعت اسراییل از ورود کمک‌ها به غزه نباید پذیرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه پس از دیدار با لومینیتا اودوبسکو، همتای رومانیایی خود در یک نشست خبری در بوخارست پایتخت مجارستان اعلام کرد: ممانعت (رژیم) اسراییل از ورود کمک‌ های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی به غزه به هیچ وجه نباید از سوی جامعه بین‌ المللی پذیرفته شود.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه وی و همتای خود به بیان رخ‌دادهای وحشیانه در غزه و تهدیدات ناشی از آن پرداختند، خاطرنشان کرد که از اشغالگران قدس خواسته است تا حکم دیوان بین‌ المللی دادگستری را اجرا کرده و آتش‌ بس کامل را فورا اعلام کند.

هاکان فیدان با اشاره به ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌ های بشردوستانه به غزه گفت: نمی‌ توانیم و نباید ساکت بمانیم؛ زیرا ۲ میلیون نفر علنا به خاطر گرسنگی و بیماری‌ های همه‌ گیر زیر بمباران می‌ میرند. من از جامعه جهانی می‌ خواهم که یک بار دیگر برای جلوگیری از این کشتار به نحوی قوی عمل کند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره کنوانسیون مونترو گفت که این کنوانسیون به‌عنوان تضمین امنیت منطقه به کار خود ادامه می‌ دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.