رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح و بهره‌برداری ۶۱ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در ایام‌الله دهه فجر امسال در قم خبر داد و گفت: با افتتاح این تعداد از پروژه‌ها، ۱۷۴۷ شغل مستقیم در بخش روستایی و کشاورزی استان قم ایجاد خواهد شد.

افتتاح ۶۱ پروژه کشاورزی در قم هم‌زمان با دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حاجی رضا در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت : ۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در ایام‌الله دهه فجر امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: با افتتاح این تعداد از پروژه‌ها، ۱۷۴۷ شغل مستقیم در بخش روستایی و کشاورزی استان قم ایجاد خواهد شد.

حاجی رضا با اشاره به عناوین پروژه‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید ابراز داشت: پروژه‌های آب‌وخاک، آبیاری کم‌فشار و پرفشار، سامانه‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنات، ۸ طرح دامی، پنج طرح صنایع تبدیلی و غذایی، ۸ پروژه باغبانی و گلخانه‌ای، ۳ طرح تحقیقاتی و ترویجی و یک طرح بهره‌برداری عشایری ازجمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: در سالی که به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده یکی از مأموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأمین امنیت غذایی همراه با رشد تولید است که در این راستا تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سلامت غذایی نیز وظایفی بر عهده دارد و امیدواریم در ایام‌الله دهه فجر بتوانیم بخشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان را معرفی کنیم.

حاجی رضا ابراز داشت: مسئولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است که ضمن برگزاری جلسات  و هماهنگی با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها برنامه‌های متنوعی با محوریت روستاها و عشایر استان در این دهه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.